«پورمحمدی» به عنوان مشاور رییس قوه قضاییه فعالیت خواهد کرد

رکنا سیاسی: حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه وزیر دادگستری گفت: در آستانه ورود به ماه ذی الحجه هستیم و امیدواریم برکات این ماه شامل همه ما باشد. من از همه حضار تشکر می‌کنم که قدم رنجه کردند و برای تقدیر از یک مدیر لایق و خدوم آمدند.
وی افزود: در نظام مقدس ما پذیرش مسئولیت شکر دارد و تحویل آن به نفر بعدی هم شکر دیگری دارد. در موقع اول باید شکرگزاری کرد که فرصت خدمت رسانی ایجاد شده و در مورد دوم باید شکرگزاری کرد که مسئولیت سنگین از دوش‌ مان برداشته شده است و به لحاظ مسئولیتی که در قبال مردم و نظام و تکالیف قانونی و شرعی بر عهده ما گذاشته می‌شود می‌طلبد تا انسان توسل بیشتری به خداوند داشته باشد تا بیش از پیش از الطاف خداوند بهره‌مند شود.
معاون اول قوه قضاییه یادآور شد: هر کدام از ما که تا دیروز مسئولیتی نداشتیم از امروز که مسئولیت یافته ایم باید بیش از پیش از خداوند و نماز و روزه بهره ببریم تا خداوند بیش از پیش پشت سرمان بوده و حافظ مان باشد.
محسنی اژه ای گفت: وزارت دادگستری و وزیر دادگستری در نظام جمهوری اسلامی تنها وزیری است که هر 3 قوه در آن دخالت دارند و این پشتوانه بزرگی است، چنانچه رییس قوه قضاییه پیشنهاد می‌کند بعد رییس جمهور آن را بررسی و سنجش کرده و او را به مجلس معرفی می‌کند و در آنجا مجلسی ها صلاحیت او را مورد ارزیابی قرار داده و پس از اینها به او رای اعتماد می دهند. از این لحاظ وزیر دادگستری پشتوانه مهم و محکمی دارد؛ زیرا سه رییس قوه او را پذیرفته و انتخاب کرده‌اند و آقای آوایی باید این موضوع را مغتنم شمرده و البته بداند که به همین میزان هم از وی بیشتر توقع کار و فعالیت دارند.
وی با اشاره به مواد قانون Law اساسی در خصوص شرح وظایف وزیر دادگستری گفت: این وزارتخانه مسئولیت کلیه مسایل مربوط به روابط ۳ قوه را بر عهده دارد که کار فوق العاده سختی است. درست است که ما جزایر مستقل نیستیم ولی کار شاق و سختی است که یک وزیر بخواهد بین این ۳ قوه و ۳ نوع تفکر و سلیقه بیاید و روابط را افزایش دهد.
وی خطاب به آوایی گفت: از آقای آوایی می‌خواهم روی این موضوع روابط بین قوا بیشتر تمرکز کرده و بررسی کنند که این رابطه‌ای که قانون اساسی در نظر گرفته چیست و اگر دستورالعملی هست آن را تقویت کند و اگر نیست نگاشته شده تا مشخص شود هر کدام از قوا چه انتظار به حقی می‌توانند از وزیر دادگستری داشته باشند.
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: به لحاظ حضور وزیر دادگستری در جلسات هیات دولت و جلسات مسئولان عالی قضایی و همچنین کمیسیون تخصصی مجلس، وزیر دادگستری بیشترین اطلاعات را دارد و باید بتواند با این حجم از اطلاعات روابط قوا را تعیین و تعمیق ببخشد.
وی افزود: همه ما مسئولین باید انقلابی باشیم و در جهت رفع مشکلات مردم با صلابت حرکت کنیم و بدانیم که از جمله وظایف همه ما این است که تلاش کنیم تا نظام کارآمد باشد.
وی افزود: پورمحمدی به عنوان مشاور رییس قوه قضاییه فعالیتش را ادامه می دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 297465 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟