هشدار گروه امدادرسان درباره مرگ پناهجویان روهینجایی

رکنا سیاسی: به نقل از خبرگزاری رویترز، نزدیک به 410 هزار تن از اقلیت مسلمان روهینجایی از ایالت راخین واقع در غرب میانمار به بنگلادش گریخته‌اند تا از عملیات ارتش که سازمان ملل آن را "نمونه یک نسل‌کشی به تمام معنا" نامیده‌ است، در امان بمانند.
مارک پیرس، مدیر بخش بنگلادش در آژانس امدادرسانی "نجات کودکان" در بیانیه‌ای گفت: پناهجویان بسیاری، گرسنه، خسته و بدون آب و غذا در حال ورود به بنگلادش هستند. من به طور خاص نگران آن هستم که میزان آب، غذا، سرپناه و امکانات بهداشتی اساسی درخواست شده برای پناهجویان، جوابگوی تعداد زیاد آنان نباشد.
پیرس تاکید کرد، اقدامات بشردوستانه باید به سرعت افزایش یابد و این تنها در صورتی ممکن است که جامعه جهانی مشارکت مالی خود را گسترش دهد.
گارد مرزی بنگلادش امروز از سهولت در عبور و مرور پناهجویان روهینجایی در چند روز اخیر خبر دادند. ظاهرا بدی آب و هوا و در پی آن بی‌میلی مردم برای استفاده از قایق برای رسیدن به بنگلادش دلیل بهبود این شرایط بوده است.
کریس لوم، عضو سازمان بین‌المللی مهاجرت گفت: پناهجویان روهینجایی در این گل و لای و شرایط بسیار ناخوشایند به سر می‌برند. آنان باید به جای مناسبی منتقل شوند تا امکان رساندن کمک‌های بشردوستانه به آنان میسر شود زیرا آب سالم و امکانات بهداشتی و درمانی تنها در محیط ساختار یافته قابل تحویل است.
بنگلادش در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک اردوگاه جدید برای پناهجویان است که به تازگی به این کشور وارد می‌شوند اما به گفته این عضو سازمان بین‌المللی مهاجرت، مشخص نیست ساخت این مکان چه میزان طول می‌کشد و این تنها به منابعی که دولت و ما در این پروژه صرف می‌کنیم، بستگی دارد.
هیچ نشانه‌ای از توقف خشونت‌ها در میانمار وجود ندارد و تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که روستاها و منازل روهینجایی ها به آتش کشیده شده اند .
آنگ سان سوچی، رهبر دوفکتو میانمار قرار است روز سه شنبه برای نخستین بار به مساله بحران روهینجا در این کشور بپردازد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 306883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟