ظریف برای ریاست جمهوری باید توانایی‌های بیشتری داشته باشد

به گزارش رکنا ، سید مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش «آزادی» که آیا ریاست جمهوری بایدن در آمریکا این ضرورت را ایجاب می‌کند که در ایران یک دیپلمات رئیس جمهور شود، گفت: «نه. مساله ظریف یا فرد دیگری نیست. مساله سیاست‌های کلی آمریکا و سیاست‌های کلی ماست. البته اگر فرد توانمندی در امر دیپلماسی و مذاکره رئیس جمهور شود، خوب است اما این تنها ضرورت قابل توجه نیست».

وی مطرح شدن دوگانه مذاکره یا عدم مذاکره را به عنوان محور اصلی رقابت‌ها در خرداد ۱۴۰۰ غیرمحتمل دانست و گفت: «اولا که معلوم نیست آن‌‌ها چه رویکردی خواهند داشت. دوما هر کسی که رئیس جمهور باشد شخصا قرار نیست مذاکره کند. این تیم‌های مذاکره کننده هستند که وارد عمل می‌شوند و بر اساس خط و مشی کلی کشور هم مذاکره می‌کنند.

رئیس جمهور بدون تیم مذاکره کننده خوب خاصیتی ندارد

وی در ادامه گفت : طبیعی است که هر کسی رئیس جمهور شود و تیم مذاکره کننده خوبی نداشته باشد، خاصیتی ندارد اما این به معنی آن نیست که ظریف باید رئیس جمهور شود. مساله تعیین کننده این است که آیا ظریف ویژگی‌های دیگری هم برای قرار گرفتن در جایگاه رئیس جمهور دارد یا خیر».

این عضو حزب کارگزاران ادامه داد: «به اضافه اینکه سرنوشت کشور ما به مذاکره گره نخورده است. قطعا برای مذاکره به تیم مذاکره کننده خوب نیاز داریم اما این دلیل نمی‌شود که یک مذاکره کننده خوب رئیس جمهور شود. رئیس جمهور باید از هر لحاظ توانایی لازم را داشته باشد. »برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 627551 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟