در صورت پیروزی بایدن انتقال قدرت به صورت بسیار حرفه‌ای انجام خواهد شد

به گزارش رکنا، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت در صورتی که پیروزی « جو بایدن » نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا ثابت شود، انتقال قدرت به صورت بسیار حرفه‌ای انجام خواهد شد.

وی که با شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز مصاحبه می‌کرد گفت: ‌«به نظر می‌رسد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است.»​

مشاور امنیت ملی آمریکا در حالی این موضوع را مطرح می‌کند که دونالد ترامپ تا کنون از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده است. دست‌کم دو ایالت تا کنون شکایت‌های ستاد انتخاباتی ترامپ را رد کرده است.

اوبراین همچنین در سخنرانی دیگری در مجمع امنیت جهانی گفت: «انتقال قدرت تنها در صورتی انجام خواهد شد که دادخواست قضایی که رئیس جمهور مطرح کرده با شکست مواجه شود.»

اوبراین اضافه کرد: «اگر دادخواست کنونی که رئیس جمهور مطرح کرده به نتیجه نرسید و بایدن رئیس جمهور بعدی شد، من واقعا امیدوار هستم که دولت بایدن و هریس "توافق ابراهیم" را پیگیری کنند.»

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: «کشورهای دیگری به دنبال پیوستن به این توافق هستند و این موضوع سیگنالی به ایران و جهان است که حمایت آمریکا در بازی قرار دارد.»

وی «توافق ابراهیم» را که میان رژیم صهیونیستی و دو کشور عربی بحرین و امارات ایجاد شده «میراثی بزرگ» از دولت ترامپ توصیف کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 628327 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟