هیچ مدیری نداریم که شهامت داشته باشد مسائل منفی خود را بازگو کند/ دعوت رئیس جمهور منتخب از افراد شایسته برای تشکیل کابینه
حجم ویدیو: 96.03M | مدت زمان ویدیو: 00:13:07

به گزارش رکنا، حسن قدمی متولد1331 تهران و فارغ و تحصیل مهندسی مکانیک و مدیریت فوق لیسانس اجرایی که از سال 63 درنهاد ریاست جمهوری و دستگاه های دولتی و اجرایی مسئولیت هایی داشته و اکنون نیز به عنوان یکی از گزینه های دفتر حوزه ریاست جمهوری دکتر ابراهیم رئیسی مطرح است .

قدمی در گفتگوی با " رکنا " درباره مسایل مختلف از جمله تشکیل کابینه جدید ، برجام ، وضعیت اقتصادی و معیشتی و...پاسخ داد.

متن کامل این گفتگو که با " رکنا " به انجام رسیده در ادامه می‌خوانید.

قدمی در خصوص الویت های دولت سیزدهم گفت : فکر می کنم یکی از مهمترین الویت ها و سوژه اصلی دولت سیزدهم( دکتر رئیسی ) سر و سامان دادن به وضعیت معشیتی و اقتصادی مردم است .

وی افزود : البته براساس وعده هایی که همه کاندیداها به خصوص آقای رئیسی هم دادند مبارزه با فساد و رانت باید از دیگر الویت ها باشد که قطعا مد نظر ایشان خواهد بود ، و انشالله این نقیسه را در حد امکان رفع خواهند کرد.

قدمی درباره شاخص انتخاب وزیران در دولت سیزدهم اظهار کرد : معتقدم یک مدیر باید دارای دو ویژگی باشد ، اول عملکردش بعد هم برنامه کاری آن فرد ، الان  حدود 40 سال از انقلاب می گذرد، سال 57،58 نیستیم که سوابق مدیران را نداشته باشیم بلکه با یک بررسی دقیق می توانیم راحت سوابق یک مدیر را از لحاظ رفتاری، اعتقادی ، معشیتی، اقتصادی ، اخلاقی و خانوادگی بررسی کنیم .

وی در ادامه گفت : هیچ مدیری نداریم که شهامت داشته باشه مسائل منفی خودرا بازگو کند و بگوید چه نقطه ضعفی دارد، همه خودشان را مثبت ارزیابی می کنند. البته یکی از عواملی که به ما ضربه زده و از معیار ها و ارزش های انقلاب دور افتاده ایم همین انتخاب ها وانتصاب های بی ضابطه بوده است . اعتقادم این است اگر روابط ها را کنار بگذاریم و ملاک ها را اعمال کنیم می توانیم مدیران موفقی داشته باشیم.

دعوت رئیس جمهور منتخب از افراد شایسته برای تشکیل کابینه

قدمی درباره دعوت رئیس جمهور منتخب از افراد شایسته برای تشکیل کابینه گفت: جناب رئیسی با دقت بسیار درباره سوابق کاری ، شخصیتی ، اجتماعی و عملکرد افرادی که شایسته حضور درکابینه داشته باشند را بررسی می کنند ، تا افرادی شایسته ، لایق ، با استعداد، آشنا به مسایل جاری جامعه و بهترین ها را انتخاب کنند .

وی افزود: مردم به انتخاب آقای رئیسی خیلی دل بستند، یکی از دلایل اصلی حضور مردم در انتخابات برای انتخاب آقای رئیسی به عنوان رییس جمهور، عملکرد دو ساله ایشان در قوه قضاییه و برخورد قاطع با فساد اداری و اقتصادی و همچنین راه اندازی کارخانجات  تعطیل شده بود .  

ایشان چرخه تولید را به گردش در آوردند و افراد بسیار که بیکار شده بودند مجددا به سر کار خود بازگشتند. مردم بعد از 40 سال منتظر هستند که با مفاسد اقتصادی ، دانه درشت ها برخورد شود تا مشکلات و معضلات اقتصادی و معیشتی مردم حل شود .

چرا دولت های قبلی موفق عمل نکردند و کارنامه مطلوبی ندارند

قدمی درپاسخ به این سئوال چرا دولت های قبل موفق عمل نکردند و کارنامه مطلوبی ندارند ، گفت: اگر بتوانیم در انتصاب مدیران در سطوح مختلف شایسته سالاری را پیاده کنیم موفق خواهیم بود، اما متاسفانه برخی از مدیران بصورت روابطی انتخاب شدند و اگر از 5 نفر درباره آنها سئوال شود می گویند این افراد مدیریت و لیاقت آن منصب را نداشتند. البته  نظام جمهوری اسلامی مدیران خوبی دارد که بدون هیچ گونه چشم داشتی و جهادی کار می کنند و از آنها باید تقدیر کرد .

درسیاست خارجی و دربرجام تسلیم خواسته دولت های استکباری شویم

قدمی درباره رایزنی ها و ادامه مذاکرات برجام اظهار کرد : مقام معظم رهبری در خصوص برجام  فرمودند می توانیم این راه و ادامه بدهیم ، اما با قوت وقدرت و با انجام خواسته های خودمان . ما نباید در سیاست خارجی در خصوص برجام  تسلیم خواسته دولت های استکباری شویم ، اما متاسفانه در این مدت به جرات میگم بیش ازاینکه بخوایم به دنبال تحقق خواسته های خودمان باشیم دنبال خواسته های آنها بودیم و همین موضوع به برجام ضربه زد اگر آنها تعهداتی که مقام معظم رهبری فرمودند انجام می دادند اکنون مسئله برجام حل شده بود ، اما نیامدن به این خواسته جامعه عمل بپوشانند.  

وی افزود : فکر می کنم مسئولان امورخارجه الان دیگه رو این قضیه قفل شده اند و نمی دانند چیکار کنند ، ما از اول نیامدیم ضوابط خودمان را سفت و محکم بگیریم و روی اصول و معیارها خودمان ایستادگی کنیم .

البته دکتر رئیسی برنامه ها وسیاست هایی درخصوص برجام دارد که قطعا سیاست خارجی دولت ایشان برنامه ویژه ای دارند که از هم اکنون آن را در دستور کار خود دارند.

عبوراز بحران های معیشت ، مسایل اقتصادی و نفوذ در دستگاه ها

قدمی درباره عبور از بحران های معیشت ، مسایل اقتصادی و نفوذ در دستگاه ها گفت : مدتی رییس سازمان مدیریت بحران های طبیعی سیل و زلزله و ... بودم ، این بحران ها بلاخره به عنوان بحران های اجتماعی و اقتصادی باید بهش نگاه کرد اما  بحران های دیگری در کشور ما وجود دارد که مردم هم اکنون گرفتار آن هستند.  مسئولین بجای پیشگیری به مقابله آن پرداختند ، مقابله کارش خیلی سخت تر ازپیشگیری است . اگر ما واقعا در موضوع اقتصادی ،اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی مراحل پیشگیری کار می کردیم  هزینه کمتری می دادیم .

وی درباره نفوذ در دستگاه هایی اجرایی گفت : تمام سیستم ها از نظر گزینش و حراست در دستگاه های نظارتی داریم اما متاسفانه قبلا هم عرض کردم اینها نیامدن وظایف خود را از ابتدا درست انجام دهند یعنی فردی با تغییر چهره و ظاهر فربینده در جایی مشغول می شود پس از خرابکاری و اشکالی که بوجود می آورد ، از آنجا فرار می کند ، بعد سوابق آن آقا را بررسی می کنند و متوجه می شوند آن فرد مسایلی داشته ، در حالیکه قبل از این می بایست درباره آن فرد مشکوک تحقیق بیشتری می شد تا آن آقا در دستگاه نفوذ نکند.

دستگاه های نظارتی برای شناسایی افراد خائن و جاسوس  برنامه مدون داشته باشند

حالا می خوایم  پس از خرابکاری با فرد خائن برخورد کنیم. این مقابله با عواملی نفوذی و جاسوس نیست ، باید در انتخاب افراد در پست های حساس دقت بیشتری کرد و دستگاه های نظارتی و حراست ها برای شناسایی افرادخائن ، جاسوس و نفوذی  برنامه مدون داشته باشند وافرادی که مشکوک به نظر می رسند و یا گزارشی درباره آنها  می رسد با دقت تحقیق و آنها را زیر نظر داشته باشند و حرکت موذیانه و نقشه شوم شان را در نطفه خفه کنند.

قدمی در پاسخ به این سئوال مبنی براینکه شنیده شده حضرتعالی برای تصدی دفتر ریاست جمهوری مطرح هستید آیا آشنایی به کار دفتر ریاست جمهوری داشته اید و چه برنامه هایی در این زمینه دارید، گفت : خودم اطلاعی از این قضیه نداشتم فقط درمطبوعات این مطلب رادیدم . ولی از سوابق و مسئولیت هایی که در سازمان ها و نهادهای دولتی داشته ام بازگو کنم فکر می کنم حمل به خودستایی نباشد .

 وی افزود : آشنایی با دفتر ریاست جمهوری دارم چون سوابق کاری ام  نشان دهنده عملکردم در نهاد ریاست جمهوری است ، از سال 63 در مجموعه نهاد ریاست جمهوری بودم، مجموعه دفتر ریاست جمهوری را می شناسم و چهار سال معاون دفتر رییس جمهوری بودم ، فکر می کنم بتوانم اگر وظیفه ای در عهده ام گذاشته شود به خوبی انجام بدهم .

قدمی در ادامه اظهار کرد : آرزوی موفقیت می کنم برای دولت سیزدهم  و برای تمامی خدمت گذاران که قصد و نیت واقعیشون خدمت به نظام هست که بتوانیم که در قیامت شرمنده امام و شهدا نباشم . انقلاب ما پر هزینه بود بسیاری از عزیزان شهید و یا جانباز شده اند، فکر نمی کنم ما از این قضیه بی تفاوت بگذریم خداوند از قصور و تقصیرات ما بگذرد امیدواریم که خداوند به همه ما توفیق بده بتوانیم خدمت گذار های خوبی برای نظام جمهوری اسلامی باشم.

کدخبر: 702585 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟