آموزش رایگان برای هنرجویان 20 دفتر انجمن سینمای جوانان ایران

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، پیرو دستور محمد خزاعی، رییس سازمان سینمایی مبنی بر رایگان شدن دوره فیلم‌سازی در برخی از مناطق و دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران، در دوره تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ و پس از برگزاری آزمون و مصاحبه داوطلبان شرکت در دوره هفت‌ماهه فیلم‌سازی، ۲۰ دفتر انجمن سینمای جوانان ایران برای حداکثر دو کلاس (۱۵ تا ۲۵ نفر) شامل تخفیف ۱۰۰٪ و پذیرش به عنوان هنرجوی فیلم‌سازی انجمن شده است.

لازم به ذکر است که سایر دفاتر می‌توانند ۱۰٪ از ظرفیت پذیرفته‌شدگان خود را به عنوان بورسیه کامل به صورت رایگان نام‌نویسی کرده و برای سه نفر از هنرجویان هر دفتر بین ۳۰ تا ۷۰ درصد تخفیف برای روند نام‌نویسی، اعمال کنند که این طرح صرفا برای هنرجویان کم‌بضاعت است که با صلاح‌دید مدیران دفاتر صورت می‌گیرد‌.

فلسفه شکل گیری دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران تقویت آموزش ارزان فیلمسازی در سطح ملی به منظور کشف استعداد بوده است تا علاقه مندان و ظرفیت‌های سینمایی کشور به دلیل شرایط مالی از رشد و تربیت بازنمانند و در این طرح نیز بخشی از این دفاتر بصورت رایگان به آموزش هنرجویان مستعد می پردازند.

  این طرح در راستای تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی به منظور کشف استعدادهای نوظهور و تقویت و گسترش جریان فیلمسازی در استان‌های مختلف صورت می‌گیرد.

گفتنی است آزمون جامع دوره هفت‌ماهه فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران روز جمعه ۱۹ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود و ثبت‌نام این آزمون تا روز دوشنبه ۱۵ آبان‌ماه ادامه دارد.

لازم به ذکر است، انجمن سینمای جوانان ایران در دوره تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ نیر آموزش رایگان را در سطح ۱۰ استان کشور فعال کرده‌ بود.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟