4 جایزه جشنواره انگلیس برای یک فیلم ایرانی

به گزارش رکنا، فیلم سینمایی «رویای کاغذی» به کارگردانی علی عطشانی و سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی مشترک رعنا نبوی، حامد فیضی دیزجی، صدرا درودیان همایونی و کسری درودیان همایونی در هشتادودومین حضور بین‌المللی خود، در هشتمین دوره جشنواره فیلم انگلیس SIFFA Awards به رقابت پرداخت و چهار جایزه این جشنواره را دریافت کرد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره که در سالن Everyman Cinema در لندن برگزار شد، جایزه بهترین کارگردانی به علی عطشانی، بهترین فیلمنامه به جابر قاسمعلی، بهترین بازیگر زن به مینا وحید و بهترین بازیگر مرد به امیرحسین رضازاده تعلق گرفت.

در توضیحات این جشنواره آمده است: «ما فیلم‌هایی را برای سینمادوستان بریتانیا می‌آوریم که در هیچ جای دیگر این کشور نمی‌توانند ببینند. ما یک جشنواره فیلم منحصربه‌فرد هستیم که نمایندگان صنعت فیلم بین‌المللی، بازرگانان، حامیان مالی ارزشمند سیفا را متحد می‌کنیم تا صلح و هماهنگی را در این مواقع ناآرام از هر نقطه‌ای از جهان بدون استثناء ترویج دهیم. ما یک جشنواره فیلم دیپلماتیک هستیم که فکر می‌کنیم این روزها هیچ جشنواره دیگری نداریم. سینما این قدرت را دارد که عقاید و نگرش‌ها را تغییر دهد، فضایی از هماهنگی و صلح ایجاد کند و مردم از همه قومیت‌ها را به گونه‌ای انسانی لمس کند تا به ما یادآوری کند که چیزهای بیشتری وجود دارد که ما را به هم پیوند می‌دهد و تا اینکه از نظر عاطفی، معنوی و فرهنگی تقسیم کند.»

فیلمنامه «رویای کاغذی» را جابر قاسمعلی براساس ایده‌ای از علی عطشانی نوشته و کامران تفتی، مینا وحید، زینب (نگار) ملاکی و امیرحسین رضازاده نقش‌های اصلی این فیلم را ایفا کرده‌اند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟