جنگ  شیر و ببر در قفس + فیلم سوسک شدن ببرها را ببینید !
حجم ویدیو: 3.28M | مدت زمان ویدیو: 00:01:23

ویدیویی از نبرد بی رحمانه ببر و شیر را مشاهده می کنید.

ببرهای بنگال و سیبری بلندترین و سنگین ترین نوع ببرها هستند که وزن آنها گاهی به ۳۰۰ کیلوگرم می رسد. ببرهای نر و ماده در همه جنبه ها از ظاهر تا رفتار متفاوت هستند.

این گربه سان معمولاً پستانداران متوسط و بزرگ را شکار می کند و در راس زنجیره غذایی طبیعت قرار دارد. یعنی هیچ حیوانی نمی تواند او را شکار کند و بخورد!

ببرها شناگران بسیار ماهری هستند و گاهی اوقات می توانند تا ۳۰ کیلومتر بدون مشکل شنا کنند. از طرفی بدن عضلانی به آنها قدرت فوق العاده ای بخشیده است.

سرعت پایین در مقایسه با سایر گربه سانان را می توان تنها نقطه ضعف ببر دانست. این حیوان قدرتمند در بهترین حالت خود می تواند با سرعت ۴۸ تا ۶۴ کیلومتر بدود.

شیر که به عنوان نماد قدرت و سلطنت نیز شناخته می شود، حیوانی وحشی با پوست زرد کم رنگ و البته سر کوتاه، گوش های گرد و بدنی فوق العاده عضلانی است.

شیرها بوته زارهای را برای زندگی ترجیح می‌دهند. دمای محل زندگی آنها در تابستان نباید بیشتر از ۴۵ درجه سانتیگراد باشد و در زمستان کمتر از ۵ درجه سانتیگراد را تحمل نمی کنند.

طول معمول شیر در طبیعت بین ۱۰ تا ۱۴ سال است. البته رکورد پیرترین شیر تاریخ ۲۹ سال است که ثبت شده است. جالب است بدانید که صدای غرش شیر از ۸ کیلومتری به گوش می رسد.

بد نیست بدانید که شیرها تنبل ترین حیوانات روی خشکی به حساب می آیند. چون روزی ۱۶ تا ۲۰ ساعت می خوابند! بیشترین جمعیت این گربه سانان در هند یافت می شود که به نظر می رسد ۲۴۰۰ شیر در آنجا زندگی می کنند.

شیرها از حیواناتی مانند بز کوهی، گورخر، کروکودیل، بچه اسب آبی و فیل تغذیه می کنند. برخلاف دیگر گربه سانان، شیر به صورت اجتماعی زندگی می کند و گونه های نر و ماده آن به راحتی قابل تشخیص هستند.

کدخبر: 846248 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟