قبرستان مسجدسلیمان دهان باز کرد / بلعیده شدن یک مرد جلوی چشم عزاداران !
حجم ویدیو: 58.44M | مدت زمان ویدیو: 00:02:28

به گزارش خبرنگار رکنا از خوزستان، شهرستان مسجدسلیمان از جمله شهر‌های قدیمی استان خوزستان است که در گوشه و کنار این شهر آرامستان‌های بسیاری به چشم می‌خورد. آرامستان‌هایی که بخشی از تاریخ و هویت فرهنگی این شهر را نشان می‌دهند.

بخشی از فعالیت‌های شهرداری این شهر مربوط به مراقبت و نظارت بر آرامستان‌هاست. در ویدئوی ارسالی از این شهر با توجه به گزارش‌های مردمی، به دلیل نشر آب‌های سطحی و فاضلاب شهری و به دنبال آن نشست زمین، حفره‌ای عمیق در کنار این قبرستان ایجاد شده است.

یکی از خانواده‌های مدفونین در این آرامستان به رکنا گفت: در روز پنجشنبه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ که به آرامستان مراجعه کردیم، متوجه نشست زمین و ریزش ناگهانی بخشی از قبرستان شدیم که باعث وحشت و نگرانی مردم شد.

او افزود: در این حادثه به یکباره زمین دهان باز کرد و فردی را به زیر کشید که با کمک مردم نجات یافت. در کجای دنیا دیده‌اید که فاضلاب شهری را در قبرستان سرریز کنند؟ اگر احترام زنده و مرده آدم را نگه نمی‌دارند، لااقل به قانون احترام بگذارند.

او ادامه داد: بدون تردید شهرداری، شورای شهر و اداره آب و فاضلاب مسجدسلیمان مستقیماً در شکل‌گیری این معضل اجتماعی و فرهنگی مقصر هستند و باید پاسخگوی خانواده متوفیان در این آرامستان و مردم مسجدسلیمان باشند.

در ادامه این موضوع، محمود جعفری عضو شورای شهر مسجدسلیمان ضمن تأیید این حادثه به خبرنگار رکنا گفت: متأسفانه به دلیل نبود سیستم مدرن دفع فاضلاب شهری در مسجدسلیمان، در حاشیه این آرامستان یک دره فاضلاب وجود دارد که به دلایل مختلف و ایجاد تغییرات در مسیر عبور فاضلاب، آب‌های جاری با ایجاد مسیر تازه به سمت قبرستان حرکت کرده و با انباشت در طول زمان منجر به این حادثه شدند که در حال پیگیری و رفع این مشکل هستیم.

جعفری افزود: خوشبختانه حفره عمیق ایجاد شده به حادثه جانی منجر نگردید و به همین خاطر دور آن را دیوار کشی کرده‌ایم

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 882475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
بهنام رضایی (مالمیر)
آیا این خبر مفید بود؟