عکس های خیره کننده جاذبۀ عجیب گلی که بوی استفراغ می‌دهد!

به گزارش رکنا، گلی کمیاب با بویی که با گوشت گندیده مقایسه شده و بوی آن حتی بدتر از بوی استفراغ توصیف شده، صدها تماشاگر را به پارک گُلدِن گِیت سان فرانسیسکو کشانده است.

گل بدبو

گلخانه‌ی شهر روز سه‌شنبه اعلام کرد که این گیاه که به گل مردار (Corpse flower) معروف است، در آستانه‌ی گل دادن است؛ اتفاق خاصی که انتظار می‌رود تنها چند روز به طول انجامد. 

این گل به داشتن بوی تند و تیز، قد بلند (که به ۱۲ فوت هم می‌رسد) و عمر زودگذر گلش معروف است. بین چند سال یا بیش از یک دهه طول می‌کشد تا گل‌های مردار برای گشودن یک برگ گلبرگ‌مانند انرژی کافی جمع‌آوری کنند.

گل مذکور در سانفرانسیسکو که نامش «اسکارلت» است، یکی از پنج گل مردار در گلخانه‌ی سانفرانسیسکو است و سال ۲۰۱۹ آخرین باری بوده که گل داده است. روز دوشنبه و سه‌شنبه، صدها علاقمند برای دیدن گل اسکارلت صف می‌کشند. یکی از بازدیدکنندگان درباره‌ی این گیاه گفته است که بوی اسکارلت شبیه بوی یک یخچال بدبو در یک اتاق بسیار گرم است که چند ماهی رنگ تمیزی به خود ندیده است. 

گل بدبو

برای کسانی که شانس دیدن گل اسکارلت از نزدیک را ندارند، گلخانه‌ی سانفرانسیسکو یک لایو استریم ترتیب داده تا مردم بتوانند تا پیش از آن که این گیاه برای یک مدت زمان نامعلوم دست از گل دادن بکشد از راه دور گل آن را تماشا کنند. 

گل‌های مردار بومی جنگل‌های بارانی جزیره‌ی سوماترا در اندونزی هستند و در حال حاضر از سوی اتحادیه‌ی بین‌المللی حفاظت از طبیعت به عنوان گونه‌ی در معرض خطر فهرست شده‌اند. ظاهراً یکی از دلایل این امر، درخت‌بری و الوارسازی در نواحی رشد این گیاه است.

گل بدبو

اسکارلت یکی از چندین گل مردار است که در هفته‌های اخیر گل داده است. روز ۲۱ جولای، وولف‌گانگ، جوان‌ترین گل مردار در جِی‌سی رالستون آربورتم در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی گل داد. در دانشگاه ایالتی واشنگتن، گلی به نام تیتان ونکوگ در اخرین روزهای ماه ژوئن به مدت کوتاهی گل داد و روز یکشنبه در سن‌دیگو، گل مردار دیگری گل داد و طرفداران گیاه را به باغ گیاه‌شناسی شهر کشاند.

 

کدخبر: 908211 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟