افشای راز خداحافظی شهرام شب پره از خوانندگی ! / می دانستید این زن همسر آقای خواننده است !

 چندی قبل تر، سید ابراهیم رئیسی در اولین نشست رسانه ای خود اعلام داشته بود که لازم است شرایط بازگشت ایرانیان خارج از کشور آسان شود

. در میان اخباری  که به تازگی انتشار یافته و بازتاب های فراوانی را نیز به خود اختصاص داده است، خداحافظی شهرام شب پره خواننده لس آنجلسی، در کنسرت 17 تیرماه خود است که در میان پر بازدید ترین ها جلب نظر می کند.

او برادر شهبال شب پره است. فردی که گفته می شود یکی مافیا قوی موسیقی در خارج از کشور بوده و زمینه ساز فعالیت و ورود برخی خوانندگان نسل جوان در دوره ای خاص می باشد. خود شهرام اما یکی از پیشگامان موسیقی پاپ ایرانی و از خواننده های محبوب کشور است. وی متولد 1326 است و هنگامی که ۱۳ سال داشت، فعالیت موسیقی خود را به‌عنوان نوازنده ساز درامز آغاز کرد. شب پره  تا به امروز بیش از ۲۰ آلبوم منتشر کرده و با گذشت بیش از ۵ دهه فعالیت حرفه ای اکنون نیز از هنرمندان محبوب و پرآوازه در ایران محسوب می شود. خواننده ای که نامش چندین دهه در اوج بوده  و با هنر خود برای چند نسل خاطره سازی کرده است.

شهرام شب پره

شهرام شب پره به ایران باز می گردد؟

این خواننده در کنسرت دیشب خود اعلام داشت که قصد دارد بعد از 60 سال خوانندگی از دنیای آواز و موسیقی خداحافظی کرده و برای همیشه کشور آمریکا را ترک نماید. همین موضوع زمینه ساز شد که برخی کاربران فضای مجازی و طرفداران این خواننده، علت خداحافظی شهرام شب پره را با بازگشتش به ایران مرتبط بدانند.  این طور که به نظر می رسد شب پره از تصمیم خود کاملا اطمینان داشته و تمام جوانب را سنجیده که با صدای بلند آن را اعلام داشته است. 

MTXX_MH20230709_164829637 - Copy

این در حالی است که شهرام شب پره در اظهارات اخیر خود اعلام داشته بود که دوست دارد دوباره به ایران بازگردد. وی در این راستا اعلام داشته که اگر اجازه ی ورود به ایران را بگیرد، حاضر است به کاری غیر از خوانندگی نیز مشغول شود.

شهرام شب پره در حالی از موسیقی خداحافظی کرد که در آخرین کنسرتش میزبان مهناز افشار ، احسان کرمی،  برزو ارجمند و چند تن دیگر از هنرمندانی بود که به تازگی ایران را ترک نموده و از فعالیت رسمی در داخل کشور نیز دست کشیده اند.

دفاع محمد معتمدی از بازگشت شهرام شب پره به ایران

محمد معتمدی به نشانه حمایت و با انتشار ویدئویی که این خواننده در آن از آرزوی بازگشتش به ایران سخن گفته بود، خواستار تسهیل بازگشت شهرام شب پره به ایران شد. معتمدی که توضیح خاصی نیز در پست مربوطه منتشر نکرده بود، تنها به بیان جمله ی به امید اقدام لازم اکتفا کرده است.

خداحافظی شهرام شب پره

لازم به ذکر است که چندی قبل تر، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب، در اولین نشست رسانه ای خود اعلام داشته بود که لازم است شرایط بازگشت ایرانیان خارج از کشور آسان شود. 

بازگشت به ایران، آرزوی میانسالی بسیاری از هنرمندان دور از وطن

اما شهرام شب پره تنها کسی نیست که در رنج دوری از وطن روزگار می گذراند. طی نزدیک به نیم قرن گذشته شاهد خروج از کشور بسیاری از هنرمندان، خصوصا آنهایی که در حرفه ی موسیقی فعال هستند بوده ایم. افرادی که بنا به هر دلیلی، خاک سرزمین خود را ترک گفته و رنج فراق از آن را متحمل شده اند. بدیهی است که سنین میانسالی بیش از هر دوره ی دیگر از زندگی انسان، او را به سمت یادآوری خاطرات دورش می کشاند.

خداحافظی شهرام شب پره

همانگونه که می دانیم، رنج این فراغ گاها آنقدر آزاردهنده است که افرادی مانند حبیب محبیان را با قبول شرایط و پذیرفتن قوانین به این فکر می اندازد که نیمه ی میانسالی عمر خود را در سرزمین مادریشان سپری کنند.

به این امید که این راه  بیش از پیش هموار شده و شرایط لازم برای بازگشت هنرمندانی که حاضر به قبول قوانین تعیین شده از سمت دولت هستند، مهیا شود.

بیوگرافی شهرام شب پره

شهرام شب‌پره (زادهٔ ۱۷ بهمن ۱۳۲۶) خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز ایرانی است. وی فعالیتش را از دههٔ ۱۳۴۰ آغاز کرد و از مؤسسان گروه موسیقی بلک کتس به همراه برادر خود شهبال شب‌پره بود. او در چندین فیلم نیز نقش‌آفرینی کرد و پس از انقلاب ۱۳۵۷، از ایران مهاجرت کرد و در لس آنجلس به کارش ادامه داد.

شهرام شب‌ پره در بیمارستان ورجاوند تهران به دنیا آمد و در محله تهران نو و در یک خانواده فرهنگی و موسیقی دوست رشد کرد، پدرش افسر ارتش و نوازنده سنتور بود.مادرش خانم «فروغ الزمان» مدیر و معلم دبیرستان بوده که تار هم می نواخت.

خواهر و برادران

برادر و خواهر شهرام نیز همه موسیقی را به صورت حرفه ای پیگیری کردند ، شهبال شب پره خالق و حامی گروه بلک کتس، کلارینت (قره نی) می نوازد . شهنام که در تگزاس زندگی میکند گیتار را به صورت حرفه ای می زند، شهناز خواهرش نیز از کنسرواتوار معتبر موزیک وین اتریش در رشته پیانو فارغ التحصیل شده است.

شروع از 13 سالگی

شهرام در سال 1339 وقتی 13 ساله بود نواختن درام (تنبک) را شروع کرد تا اینکه از 16 سالگی کار حرفه ای را با خواندن در هتل مجلل قو در شمال شروع کرد

تشکیل گروه شورشیان

سال 1343 وقتی 17 ساله بود به همراه ابراهیم حامدی معروف به ابی و سیاوش قمشی گروه موسیقی «شورشیان» را تشکیل دادند که مدت کوتاهی بسیار درخشید.

مهاجرت

در سال 1356 اولین آلبوم خود بنام «گرگ و بره» را انتشار داد تا اینکه قبل از وقوع انقلاب ایران را به مقصد خاک آمریکا و شهر لس انجلس ترک کرد.در سال 1359 وقتی آمریکا بود آلبوم «دیار» و سپس آلبوم «هیچ کجا ایران نمیشه» را منتشر کرد.

ازدواج

شهرام شب پره چندین سال پیش با خانم نسترن ازدواج کرده که ثمره این زندگی تنها یک دختر بنام «دنیا» می باشد، این زوج سال هاست در کنار هم زندگی می کنند.

کدخبر: 908872 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟