فیلم تولد حیرت انگیز دو پاندای قرمز نادر

به گزارش رکنا، انجمن جانورشناسی لندن (ZSL) اعلام کرد که تولد پاندای قرمز دوقلو در باغ‌وحش ویپسنید امیدی مضاعف برای گونه‌هایی که وجودشان در معرض تهدید است، فراهم می‌کند.

این انجمن که باغ وحش را اداره می‌کند، روز چهارشنبه از تولد این دوقلوها خبر داد. آن‌ها در ماه گذشته، در ۲۵ ژوئن، از پاندا‌های قرمز روبی و نیلو به دنیا آمدند و پس از اولین بازدید از دامپزشک در هفته هشتم، نامگذاری خواهند شد.

این پاندا‌های قرمز که هنوز جنسیت آن‌ها مشخص نشده است، هر کدام در هنگام تولد تنها ۱۱۳ گرم وزن داشتند. آن‌ها هنوز از لانه بیرون نیامده اند، جایی که نگهبانان باغ وحش می‌گویند والدینشان به خوبی از آن‌ها مراقبت می‌کنند. پاندا‌های قرمز در ۳۰ روز اول زندگی خود نابینا هستند و به شدت به مادر خود وابسته هستند.

جمعیت پاندا‌های قرمز که بومی هیمالیا و غرب چین هستند، به دلیل تجارت غیرقانونی، از دست دادن زیستگاه، کاهش منبع غذایی اصلی آن‌ها یعنی بامبو، شکار غیرقانونی و جنگل زدایی در حال کاهش بوده است.

صندوق جهانی طبیعت که بزرگترین اتحادیه بین‌المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست است، پیش‌بینی کرده است که تعداد پاندا‌های قرمز باقی‌مانده در طبیعت می‌تواند به ۲۵۰۰ برسد.

باغ وحش ویپسنید گفته که این توله‌های دوقلو به ما امیدواری مضاعف برای این گونه می‌دهند، زیرا آن‌ها به عنوان بخشی از یک برنامه مهم پرورش اروپایی برای پاندا‌های قرمز در خطر انقراض متولد شده‌اند، که برای ایمن نگه‌داشتن جمعیت پشتیبان در باغ‌وحش‌های حفاظت‌شده طراحی شده‌اند. در حالی که ما با مشکلاتی که آن‌ها در آن با آن‌ها مواجه هستند مقابله می‌کنیم.

باغ وحش ویپسنید یکی از دو مرکز متعلق به انجمن جانورشناسی لندن است که در حفاظت از حیوانات و زیستگاه آن‌ها در سراسر جهان تخصص دارد.

بازدیدکنندگان از باغ وحش ویپسنید، که خانه بیش از ۱۱۰۰۰ حیوان است، تا چند ماه قادر به دیدن پاندا‌های دوقلو نخواهند بود و روبی همچنین ممکن است زمان بیشتری را در داخل خانه بگذراند. با این حال، انتظار می‌رود که نیلو همچنان برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده باشد.

 

کدخبر: 916183 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟