این  بازیگران ایرانی دل دختران را بردند ! / بهروز وثوقی در صدر  ! + عکس ها

دنیای سینما هم مثل زندگی روزمره همه ما لحظاتی دارد که شاید زیاد با آن‌ها غریبه نباشیم. مثل رستوران رفتن، ورزش کردن، دورهمی و یا حتی سیگار کشیدن! مورد آخر اما یک ابزار برای کارگردان‌ها به حساب می‌آید. زمانی بَدمن‌های آثار تلویزیونی یا سینمایی سیگاری بودند اما امروزه مرزها برداشته شده و قهرمان‌ها با سیگار از مخاطبانشان دلبری می‌کنند. لازم به ذکر است که این مطلب در تایید عمل سیگار کشیدن نیست و صرفا در دنیای سینما خلاصه شده است.

ابوالفضل پورعرب / قربانی

مردان سیگاری خوشپوش سینما

او نماد عصیان در سینمای پس از انقلاب است که با فیلم مشهور «عروس» کشف شد. مردی که در دهه هفتاد کراش نخست دختران ایرانی بود و قلب‌ها را به راحتیِ تمام گیشه‌ها فتح می‌کرد. از پورعربِ دهه هفتاد تصاویر متفاوتی به جا مانده اما قابی که از او در متن حاضر موقعیت مانور دارد همان ژستی‌ست که در فیلم «قربانی» از او به یادگار مانده است.

مردان سیگاری خوشپوش سینما

او که در موقعیت سختی قرار گرفته باید برادرش را به زندگی باز‌گرداند. طراح لباس فیلم، او را با کت چرمی و  شال‌گردن مشکی مقابل چشمان بیننده می‌گذارد و سیگاری که بر لبانش دود ‌می‌شود، کار را یک‌سره می‌کند.

فرامرز قریبیان / ترن

فرامز قریبیان

یک دهه قبل‌تر از درخشش پورعرب سینمای ایران درگیر موقعیت‌های اکشنی بود که به مذاق مخاطبان آن زمان بیشتر خوش می‌آمد. فرامرز قریبیان در ترن جدای از فضاسازی، رسالت بزرگی دارد. یک چهره جدی و مصمم که گرد پیری بر صورتش هویدا شده. مرد لوکومتیوران قصه، پوشش ساده‌ای دارد.

مردان سیگاری خوشپوش سینما

روی کت طوسی‌اش یک پالتوی تیره می‌پوشد و سرمای مسیر را با کلاه روسی خود سپری می‌کند. تیره‌پوشی‌اش شاید اشاره به فضای حاکم بر فیلم دارد و سیگارش هم احتمالا چیزی جدای از این‌ها نیست. قهرمانی که سیگار می‌کشد و مانند اسم کاراکترش، از جنس پولاد ساخته شده است.

نوید محمدزاده / سرخپوست

مردان سیگاری خوشپوش سینما

سرخپوست، اثر خوش‌ساخت نیما جاویدی است که توانست تیپ شخصیتی متفاوت نوید محمدزاده را با واکنش‌های مثبتی همراه کند. این فیلم روایتی از ماجراهای پیچیده زندان تحت امر سرگرد نعمت جاهد است. جایی که او ترفیع گرفته اما یک اتفاق ناگهانی مانع بزرگی سر راهش می‌شود. سرگرد خوش‌استایل و کراواتی داستان به زندان بازمی‌گردد تا مانع را از سر راه بردارد.

مردان سیگاری خوشپوش سینما

نکته بزرگ شخصیت نعمت جاهد همان جدیتی‌ست که اصلا باعث ترفیعش شده و خب طبیعتا زندان هم به چنین فردی به عنوان رئیس بیشتر احتیاج دارد. از نوید محمدزاده قاب‌های متفاوتی با سیگار دیده شده اما حضور او با استایل درجه یکش به انضمام چوب سیگاری که به تیپش هم نشسته ضامن حضورش در این لیست شده است.

حامد بهداد / می‌خواهم زنده بمانم

مردان سیگاری خوشپوش سینما

کاراکتر امیر شایگان در ساخته موفق شهرام شاه‌حسینی حرف زیادی برای گفتن دارد. بازی قدرتمند بهداد در نقش یک وکیل که با رابطه‌های متعددش از مسیر خلاف قانون به مقاصدش می‌رسد.

مردان سیگاری خوشپوش سینما

او که با کت و شلوار عموما تیره و پالتو سعی دارد شمایلی از یک مرد قانون را به نمایش بگذارد. از جعبه سیگار تاشوی خود سیگارش را برمی‌دارد و با فندک زیپو لحظات را متفاوت‌تر جلوه می‌دهد. احتمالا او خاص‌ترین شخصیت سیگاری لیست حاضر است.

شهاب حسینی/ شهرزاد

مردان سیگاری خوشپوش سینما

سیگار در سریال شهرزاد یک بخش جدانشدنی به حساب می‌آید. جایی در اوایل دهه سی که سیگارها با چوب سیگار دود می‌شدند و مرز آدم‌های معمولی و خواص با کبریت و فندک خلاصه می‌شد. در میان تمام کاراکترهای سیگاری داستان، شهاب حسینی اما با سیگارش عشق‌بازی می‌کرد.

مردان سیگاری خوشپوش سینما

برای او فرقی نداشت که در لحظه غم سیگار بکشید یا شادی، با استایل آراسته و درجه یکش که بیشتر با کراوات‌های طرح‌دار همراه می‌شد، سیگار یک امضای کار محسوب می‌شد. قباد دیوانسالار با سیگارش تا آنسوی چشم‌های شهرزاد قدم می‌زد.

بهروز وثوقی / ماه عسل

مردان سیگاری خوشپوش سینما

هر نقطه‌ای از تاریخ سینمای ایران را بگردید امکان ندارد ردپایی از او ندیده باشید، اگر خودش هم نباشد هستند کسانی که خواسته‌اند به هر نحو ادایش را درآورده باشند. جوان‌پسندترین بازیگر تمام دوران‌ها در سینمای ایران می‌تواند به تمام دسته‌بندی‌ها راه یابد و در اینجا او را با فیلم ماه عسل و یک سکانس ویژه بررسی می‌کنیم.

مردان سیگاری خوشپوش سینما

جایی که رضا با بازی بهروز وثوقی دلباخته مینو شده و با سد محکم پدر مینو مواجه است. اوج داستان اما به لحظه‌ای می‌رسد که او را با پیراهن اسپرتش می‌بینیم که به یاد مینو در حالت غریبانه‌ا‌ی سیگارش را با کبریت به مانند سایر فیلم‌هایش را روشن می‌کند. لحظه‌‎ای که احتمالا برای آنهایی که سیگار می‌کشند حال و هوای دیگری دارد.

کدخبر: 927098 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟