فیلم حیرت آور از کشف اژدهای واقعی در زمین / روز گذشته مردم وحشت کردند!

اژدها ، اگرچه به افسانه‌ها و داستان‌ها تعلق دارد و موجودی اساطیری است، اما در حقیقت در حیات وحش، گونه‌های بسیاری وجود دارند که به همان اندازه جذاب، ترسناک و معروف هستند.

امروزه، در سراسر کره زمین، گونه‌های زیادی در حیات وحش وجود دارند که شباهت زیادی به اژدها به عنوان موجودی اساطیری دارند. ویدیویی در فضای مجازی از لاشه یک اژدهای کشف شده منتشر شده است که بسیار شگفت انگیز است و همه کابران را شوکه کرده است گفته می شود این روز گذشته کشف شد اما تا کنون اطلاعات بیشتری از آن در دست نیست و همچنان صحت ویدئو تایید نشده است!

کشف اژد‌های صدفی 6 هزار ساله

باستان‌شناسان چینی در هفتۀ اخیر یک اژدهای ساخته شده از پوستۀ صدف را در جریان کاوش‌هایشان در شهر چی‌فنگ در منطقۀ خودمختار مغولستان داخلی کشف کرده‌اند. این شیء تزئینی اثری از مردمان فرهنگ هونگشان است که در عصر نوسنگی یعنی در حدود 6700 تا 4900 سال قبل در شمال چین زندگی می‌کردند.

 قدمت این اژدهای صدفی طبق تخمین باستان‌شناسان ممکن است به بیش از 6 هزار سال قبل برسد. قبلا یک اژدهای خمیده از جنس سنگ یشم در همین منطقه کشف شده بود که باستان‌شناسان آن را نیز متعلق به فرهنگ هونگشان قلمداد کرده بودند. اما این اژدهای تازه‌کشف شده، حتی از آن یافته نیز قدیمی‌تر ارزیابی می‌شود. این کشف بسیار مهم می‌تواند نقاط تاریک و پرسش‌هایی را که دربارۀ نماد اژدها در فرهنگ اولیۀ هونگشان وجود داشته است تا حد زیادی روشن کند.

اژدهای صدفی

این یافته حدود 20 سانتیمتر طول دارد و مانند یک جورچین ساخته شده است؛ قطعات مختلفی که از صدف‌های متعدد ساخته شده‌اند، اجزا مختلف بدن اژدها مانند سر، بدن و دم را شکل می‌دهند. تمام اشیاء یافت شده در محوطۀ کاوش، از جمله این اژدها و چند ظرف سفالی، همگی به طور واضح از نوع اشیاء مربوط به فرهنگ هونگشان هستند.

کدخبر: 929684 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟