بدل آنجلینا جولی از خودش آنجلینا جولی‌تر است +  عکس های مشهورترین بازیگران در کنار بدل‌هایشان

بسیاری از هنرپیشه های هالیوود خودشان حرکات خطرناک را انجام نمی دهند. درعوض، آنها به بدلکارانی حرفه‌ای بسیار آموزش دیده که مایلند از طرف آنها صحنه‌های خطرناک را انجام دهند تکیه میکنند.

با ما همراه باشید و از میزان شباهت انگشت به دهان شوید برخی به قدری شبیه به هم هستند که اگر دوتایی در کناز هم ببینید سوال میکنید که کدام ستاره واقعی است؟!

آنجلینا جولی

بازیگران و بدل هایشان

تیلور لاتنر

بازیگران و بدل هایشان

دبورا کار

بازیگران و بدل هایشان

هوگو ویوینگ

بازیگران و بدل هایشان

بروس ویلیس

بازیگران و بدل هایشان

دوریس دی

بازیگران و بدل هایشان

ربل ویلسون

بازیگران و بدل هایشان

ساموئل ال. جکسون

بازیگران و بدل هایشان

پتسی کنسیت

بازیگران و بدل هایشان

رزی هانتینگتون وایتلی

بازیگران و بدل هایشان

معروف ترین بدلکاران ایرانی

بدلکاران سینمای ایران علاوه بر فیلم‌ های اکشن داخل کشور در فیلم‌ های سینمایی خارجی حضور داشته‌اند. در این قسمت شما را با معروف ترین بدلکاران ایرانی آشنا می‌کنیم.

1. پیمان ابدی

سال تولد و مرگ: 1351-1388

معروف‌ترین فیلم: هشدار برای کبری 11، هوش سیاه، راه بی‌پایان

بهترین بدلکاران ایران / پیمان ابدی

«پیمان جلالی ابدی» یکی از معروف ترین بدلکاران ایرانی به شمار می‌آید. او صحنه‌های اکشن فیلم را طراحی می‌کرد و در سینمای جهان شهرت زیادی داشت. این بدلکار معروف ایرانی از کودکی همراه خانواده به آلمان مهاجرت کرد و آن‌جا در رشته‌های ورزشی شیرجه و پرش تا سطح قهرمانی پیش رفت.

پیمان ابدی در شیرجه مهارت زیادی داشت و توانست اسم خود را در گینس ثبت کند. او به 4 زبان زنده دنیا مسلط بود و دکترای روانشناسی ورزش داشت. پیمان ابدی از بهترین بدلکاران ایران در پروژه‌های خارجی همچون «هشدار برای کبری 11» «100 درجه» «پلیس‌های موتور سوار» «فرشتگان وحشی» «دلقک» حضور داشت. از دیگر آثار ایرانی او می‌توان به «چشم‌های نامحسوس» «باغ قرمز» «عملیات 125» «روز حسرت» «مرگ تدریجی یک رویا» اشاره کرد.

پیمان ابدی موفق ترین بدلکار سینمای ایران در 16 اردیبهشت 1388 بر اثر ناقص بودن تجهیزات ایمنی بدلکاری فیلم «چشم‌های نامحسوس» در حادثه برخورد اتوبوس جان خود را از دست داد.

2. ارشا اقدسی

تاریخ تولد و مرگ: 1400-1361

معروف‌ترین فیلم: اسکای فال، مرگ روشنایی، قلب یخی، خط ویژه، کونگ فو یوگا

ارشا اقدسی / تصاویر بدلکاران ایرانی

«ارشا اقدسی» یکی از بهترین بدلکاران ایران بود. او 14 اردیبهشت 1361 در تهران متولد شد. ورزش، فعالیت مورد علاقه او در کودکی بود. ارشا اقدسی به‌راحتی توانست بورسیه تربیت بدنی را در کشور ایتالیا کسب کند. او چندین سال در آن کشور آموزش دید و به مربیگری ورزش رزمی «آی کیدو» مشغول بود که تا به‌طور اتفاقی در فراخوانی با پیمان ابدی آشنا شد و به ایران بازگشت.

«بانجی جامپینگ» برای اولین بار در ایران توسط ارشا اقدسی راه اندازی شد و مربی‌گری آن را برعهده داشت. ارشا اقدسی از معروف ترین بدلکاران ایرانی در سریال و فیلم سینمایی‌های زیادی حضور داشت. برخی از آثار او در ایران عبارتند از: »ساخت ایران» «مسیر انحرافی» «شوق پرواز» «شهرزاد» «آب پریا» «پنجاه کیلو آلبالو» «انتهای خیابان هشتم» «جرم» «گشت ارشاد» «آرایش غلیظ» «رخ دیوانه» «بارکد» و «رگ خواب»

ارشا اقدسی از معروف ترین بدلکاران سینمای ایران محسوب می‌شود. او در تازه‌ترین اثرش به نام «24 ساعته باز است» به کارگردانی پاتریک رینولدز خود را آتش زد و با موفقیت این صحنه فیلم‌برداری شد. از دیگر آثار خارجی او باید به فیلم «جیمزباند» اشاره کرد. او به همراه گروهش از بدلکاران ایرانی جیمزباند بودند.

ارشا اقدسی چندی پیش دچار حادثه سهمگینی شد. او در لبنان مشغول فیلمبرداری برای فیلم تونسی بود که با واژگون شدن ماشینش آسیب شدیدی دید. سطح هشیاری این بدلکار ایرانی بسیار پایین بوده و پزشکان یک درصد امیدوار به برگشت او هستند. روز 13 مرداد 1400 خبر درگذشت ارشا اقدسی منتشر شد. پلازا برای این هنرمند دوست داشتنی کشورمان، طلب رحمت و مغفرت دارد؛ روحش شاد. او در مسیر عشق و علاقه‌ای که داشت، جانش را فدا کرد که بسیار ارزشمند است.

3. مهسا احمدی

سال تولد: 1368

معروف‌ترین فیلم: جیمزباند، 360 درجه، عصر یخبندان

مهسا احمدی / عکس بدلکاران ایرانی

«مهسا احمدی» اولین بدلکار زن ایرانی است که کار خود را با ارشا اقدسی شروع کرد. او از کودکی به ژیمناستیک علاقه زیادی داشت و 11 سال در این رشته قهرمان رده سنی دختران بود. مهسا احمدی از بهترین بدلکاران ایران، این حرفه را با سن بسیار کم (17 سالگی) آغاز کرد.

او ابتدا در گروه ارشا اقدسی فعالیت می‌کرد تا اینکه به یکی از بدلکاران ایرانی در هالیوود تبدیل شد. مهسا احمدی امروزه در انجمن بدلکاران ایرانی هالیوود عضویت فعال دارد. این بدلکار زن ایرانی توانست برای فیلم جیمزباند (اسکای فال) جایزه بهترین بدلکاری را از آن خود کند. همچنین در کالیفرنیا جایزه بسیار مهم «کریستالی هالیوود» را از مراسم اکشن آیکن کسب کرد. مهسا احمدی از موفق‌ترین بدلکاران سینمای ایران به عنوان اولین مربی بانوان برای «تونل باد» و «بانجی جامپینگ» شناخته می‌شود.

4. امیرحسین خنجری

سال تولد: 1366

معروف‌ترین فیلم: مختارنامه، پایتخت5، عملیات 125

امیرحسین خنجری / عکس بدلکاران ایرانی

«امیرحسین خنجری» از بهترین بدلکاران ایران به شمار می‌آید. او اخیرا از بدلکاران سریال پایتخت بود. در فصل پنجم این سریال صحنه پرتاب شدن ماشین ارسطو، امیرحسین خنجری به عنوان بدلکار حضور داشت. او در این سریال از ناحیه جمجمه آسیب زیادی دید اما خوشبختانه به دلیل وجود تجهیزات پزشکی و انتقال سریع به بیمارستان پس از چند روز سلامت خود را به دست آورد.

امیرحسین خنجری از بدلکاران سینمای ایران کودکی خود را با ورزش‌هایی همچون «کاراته» و «کیک بوکسینگ» گذراند. پس از موفقیت در این رشته‌های ورزشی توسط فردی به گروه بدلکاری معرفی شد. امیرحسین خنجری از بدلکاران سریال مختارنامه هم بود. او در این فیلم صحنه‌های اکشن و جنگی زیادی را بازی کرد.

از دیگر آثار او به عنوان بدلکار می‌توان به سریال و فیلم‌های سینمایی «ملکوت» «از یاد رفته» «لاتاری» «دراکولا» «علی‌البدل» «نوار زرد» اشاره کرد. امیرحسین خنجری از بدلکاران سینمای ایران در آثار زیادی همچون «زیر پای مادر» «لیسانسه‌ها» و «عرق سرد» به عنوان مسئول جلوه‌های ویژه میدانی فعالیت کرده است.

کدخبر: 930578 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟