نقاشی سه بعدی کف جاده که حتی حیوانات هم به اشتباه می اندازد (فیلم)

شاید تا کنون عکس‌های مختلفی را در سایت های مختلف و یا شبکه های اجتماعی دیده باشید که یک تصویر بر روی زمین کشیده شده و به نظر می‌رسد دارای حجم است. مردم بخاطر جذابیتی که این تصاویر برایشان دارد در کنارشان عکس میگیرند و لحظات شادی را برای خود ایجاد می‌کنند. همچنین عکس های آن را به دوستان و آشنایان خود نشان می دهند. این نقاشی ها به نقاشی های سه بعدی معروف شدند. اگرچه نقاشی سه بعدی عنوانی است که برای این نقاشی ها انتخاب شده ولی واقعا سه بعدی نیستند و بخاطر طراحی و اجرای خاص آنها سه بعدی بنظر میرسند. در ویدیو یک نقاشی سه بعدی فوق العاده را مشاهده می کنید که علاوه بر انسان ها حیوانات را هم فریب می دهد و باعث تغییر مسیر گوسفندان می شود.

تاریخچه نقاشی سه بعدی

نقاشی سه بعدی به یکباره بوجود نیامده است. بلکه حاصل سال ها تجربه و تکامل توسط هنرمندان مختلف است. تاریخ پیدایش نقاشی سه بعدی خیابانی یا Street Art به دو بخش تقسیم میتواند کرد. بخش نخستین دوره فعالیت هنرمندان دوره رنسانس در قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی و دوره دوم مربوط به دهه ۱۹۸۰ تا امروز که بیشتر پیشرفت و تکامل نقاشی سه بعدی و نقاشی دگرگون در این دوره اتفاق افتاده است. شاید کم بودن تعداد آثار یا حتی فعالیت در این زمینه را در میان دو دوره بتوانید به انقلاب صنعتی و توجه بیش از حد سیستم های سرمایه داری به پیشرفت و رونق اقتصادی دانست.

اولین نمونه نقاشی دگرگون را میتوان در اثری از Hans Holbein مشاهده کرد. او در سال ۱۵۳۳ نقاشی عجیبی به نام The Ambassadors کشید که در پایین آن قسمتی نا مفهوم وجود داشت. این قسمت نا مفهوم با مشاهده از زاویه ای بسیار پایین رمز گشایی می‌شد.

همانطور که گفتم از آنجایی که این هنر دفعتا ایجاد نشده است، نمیتوان از هنرمند خاصی به عنوان خالق اولین نقاشی سه بعدی یاد کرد. اما کورت وینر به عنوان اولین نقاش سه بعدی شناخته میشود. گویا وی اولین نقاشی سه بعدی اش را در دهه هشتاد میلادی کشیده است. ولی افرادی هستند که به پیشرفت روز افزون این هنر کمک کرده اند و باعث ارتقا هرچه بیشتر این هنر شده اند. معروفترین آنها که اکنون نیز مشغول به کار است جولین بیور است که به آن لقب پیکاسو پیاده رو ها را داده اند. جولین بیور که یک هنرمند انگلیسی است نقش بسیار مهمی در معرفی این هنر داشت. او با آثار که مخاطب عادی با آنها ارتباط برقرار میکرد، ۳D Street Art را به مخاطبان بیشتری معرفی کرد. از دیگر هنرمندان این عرصه که نقش پر رنگی در ارتقا آن داشتند میتوان به کورت وینر و مانفرد استدر آلمانی، جو هیل، لئون کی و تریسی لی استام آمریکایی اشاره کرد که طی سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ کارهای فراوانی انجام دادند و بعد از آن سال ها حتی در فستیوال های عمومی هنر خیابانی بخشی را به نقاشی های سه بعدی خیابانی اختصاص دادند.

کدخبر: 930967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟