بهترین دکوراسیون های برای خانه کوچک / عکس های ایده های ساده و ارزان برای عید!

وقتی به یک آپارتمان دوبلکس وارد می‌شوید، پله‌های منحنی که در آپارتمان به صورت شیک و دایره‌ای شکل نمایان شده است، خاص بودن دکوراسیون خانه را به رخ بیننده می‌کشند.

 طراحان داخلی با طراحی پله‌ در این خانه‌ها، فضای طبقات را از هم جدا می‌کنند و همین تفکیک طبقات، چیدمان دکور خانه را به یک علامت سوال پر‌چالش در ذهن صاحب خانه تبدیل کرده است. چراکه در فضای کوچک دوبلکس هر چیدمانی جایز نیست و چیدمان اشتباه می‌تواند، فضای خانه را به یک محیط خفه و خسته کننده تغییر دهد؛ اما با کمی تغییرات و ترفندهای خاص در این مقاله خوگر می‌توانید آپارتمان نقلی دوبلکس‌تان را به یک محیط آرامش ‌بخش و زیبا تغییر دهید. 

بررسی نقشه کلی فضای خانه

قرار نیست از همان ابتدا دست به کار شوید، داشتن نقشه و برنامه دقیق برای چیدمان فضا اولین گام مهم است که شما را سریع‌تر به هدف‌تان می‌رساند.

 قبل از هر کاری، باید فضای خانه را با دقت بررسی کنید تا بدانید که هر طبقه چه امکاناتی دارد. به عنوان مثال، در طبقات بالا معمولا اتاق خواب‌ها قرار می‌گیرند. پس برای این محیط باید به‌دنبال خلق یک فضای آرام و ریلکس باشید، بهتر است در این محیط از رنگ های خنثی و روشن برای این فضا استفاده کنید. 

نقطه‌ای کوچک برای نشستن با چند صندلی شیک و راحت، تا خلوتی دنج برای خواندن کتاب یا تماشای فیلم مورد علاقه‌تان بسازید یا گاهی اوقات زمان را به گپ زدن با دوستان‌تان صرف کنید. 

طبقه پایین متعلق به فضای نشیمن و پذیرایی است، رنگ‌های شاد و پرانرژی مبلمان فضا را بزرگ‌تر و جذاب‌تر جلوه می‌کند. 

یک میز بزرگ برای سرو غذا‌ها و تفریحات خانوادگی بین پذیرایی و آشپزخانه قرار دهید تا در کنار خانواده یا مهمان‌ها، لحظاتی به یاد ماندنی را سپری کنید.

مبلمان شیک و سفید به سبک مینیمال

برای زیباتر جلوه دادن اتاق نشیمن یا پذیرایی، به سراغ مبلمان شیک بروید. یک مبل کوچک ظریف و روشن با ظاهری مینیمال، آپارتمان کوچک شما را جلوه‌ای منحصر به فرد می‌بخشد.

طراحی داخلی

 در کنار رنگ و نوع مبل، از وسایل تزئینی مانند گلدان، میز، مبل و کوسن‌های رنگی و دوست داشتنی با طرح‌های ساده، برای جذابیت بیشتر، غافل نشوید.

بررسی نقشه کلی فضای خانه

خلق فضای دنج و آرام در تراس خانه

اگر یک باغ یا تراس زیبا و جمع‌و‌جور در فضای خانه دارید، شما بهترین نقطه را برای دکوراسیون در اختیار دارید، با چیدمان شیک، اصولی و استفاده از مبلمان و تزئینات مناسب، یک فضای دنج، سرسبز و آرامش‌بخش برای اوقات تنهایی و استراحت خود بسازید.

تزیین پله‌ها با عناصر انرژی بخش

در بیشتر خانه‌های دوبلکس، پله‌ها در طبقه پایین و اتاق نشیمن قرار می‌گیرند؛ اما به نظر شما اگر پله‌های داخلی را در اتاق خواب قرار دهید، جذاب‌تر به نظر نمی‌رسد؟ قطعا همینطور است. چون یک راه‌پله معلق اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. حالا که شما هم پی به جذاب بودن پله‌ها در اتاق خواب‌ها بردید، بهتر است کمی ظاهر هنری و جذاب با متریالی مثل چوب، شیشه یا فلز به آن ببخشید یا با رنگ‌ها و گل‌های پر‌انرژی، آن را تزئین کنید. من که از تصور این راه پله‌ها به وجد آمدم.

دلباز کردن آپارتمان با جادوی نورپردازی

آیا می‌دانستید نورپردازی در آپارتمان جادو می‌کند؟ نورپردازی استتارکننده نقاط ضعف خانه است. با نورپردازی اصولی می‌توانید یک فضای اضافی توهم زا و دلربا به دکوراسیون خانه عرضه کنید و آپارتمان‌های کوچک را دلباز، پرنور و بزرگ جلوه دهید. 

ترکیب لامپ‌های کم نور و رنگ‌های گرم، صمیمیت و گرما را به محیط دعوت می‌کنند. علاوه‌بر آن با اضافه کردن چند گلدان زیبا کنار طاقچه پنجره، انرژی بیشتری به فضای آپارتمان ببخشید. 

طراحی داخلی

تفکیک فضاها برای خلق نقاط بکر

یکی از چالش‌های چیدمان آپارتمان دوبلکس، تفکیک مناسب محیط خانه است. با دکور پرده‌ها، چیدمان کتابخانه‌ها یا پارتیشن‌های جداکننده، فضا را جدا کنید و نقاطی بکر برای هر اتاق، خلق کنید. پرده زبرا شیکی خاصی به محیط می‌دهد بنابراین فقط کافیست از یک پرده زبرای سفید برای جدا کردن فضای نشیمن و پذیرایی استفاده کنید و محیطی خصوصی برای یک مهمانی دوستانه بسازید.

طراحی داخلی

طراحی اتاق خواب با رنگ‌های ترکیبی و دکور خاص

اتاق خواب نقطه امن افراد خانواده است‌؛ بنابراین رنگ‌های خنثی و ملایم بهترین انتخاب دکور این فضاست. چیدمان اتاق والدین با رنگ‌های خنثی دیوار و چیدمان چوبی به زیبایی آراسته می‌شود.

 برای دکوراسیون اتاق کودکان با الهام‌گرفتن از شخصیت های افسانه‌ای و کاغذ دیواری‌های شاد و البته اضافه کردن یک چراغ خواب کوچک با نور کم، ترکیبی از احساس آرامش و شادی را برای کودکان به ارمغان می‌آورید.

طراحی داخلی

آشپزخانه باز و بزرگنمایی فضای وهمی در پذیرایی

آشپزخانه‌ باز در خانه‌های کوچک دوبلکس محیط خالی بین پذیرایی و آشپزخانه ایجاد می‌کند و فضای بیشتری را از محیط عاریه می‌گیرد و این جلوه بزرگ ارتباط بین افراد را راحت‌تر می‌کند.

 وجود چند چراغ لایت روی میز بار، نورپردازی ملیحی به فضای آشپزخانه می‌دهد، ترکیب کابینت‌ها از دو جنس چوب ملچ و فلز همراه با نورپردازی لایت یک حس آرامش و منحصر‌به‌فردی به آن محیط می‌بخشد. 

در حقیقت کابینت نقش مرزبندی بین فضای پذیرایی و آشپزخانه را بازی می‌کنند که باعث می‌شود تاحدی حریم‌ها حفظ شود.

طراحی داخلی

طراحی داخلی

طراحی داخلی

طراحی اتاق خواب با رنگ‌های ترکیبی و دکور خاص

دکوراسیون فضای بیکار و مرده خانه

فضای زیر پله‌ها در آپارتمان دوبلکس، به دلیل ارتفاع کم و شیب پله‌ها، یک فضای بیکار و مرده است. این قسمت، بهترین نقطه برای ساختن یک فضای ذخیره‌سازی کوچک مثل انباری با شلف‌ها و کشو‌های جادار و یا یک کتابخانه توکار و چوبی است. 

با دکوراسیون چوبی و شیک در این فضا می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم یک کمد ذخیره‌سازی برای نظم دادن وسایل بسازید، از طرف دیگر از فضا بیکار و مرده بهترین بهره را ببرید.

طراحی داخلی

طراحی داخلی

تزیین دیوار با تابلوها و آویزهای هنری

اگر با دقت به اطراف نگاه کنید، دیوار بیکار در فضای خانه زیاد می‌بینید. کافیست نگاهی به دیوار زیر پله‌ها، طبقه بالا و پایین و اتاق‌های مختلف بیندازید و هر دیوار را با توجه به ویژگی‌های خاص آن اتاق، تزیین کنید. تابلو‌های نقاشی و صنایع دستی سنتی یا مدرن، از خانه شما یک نمایشگاه هنری سرگرم‌کننده و جذاب می‌سازد.

طراحی داخلی

طراحی داخلی

ایجاد خطای دید با رنگ‌های خنثی

از خطای دید برای بزرگ جلوه دادن فضای خانه استفاده کنید. همانطور که می‌دانید رنگ‌های خنثی مانند سفید، بژ و خاکستری، علاوه‌بر ایجاد آرامش و گرما، آپارتمان کوچک‌تان را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند.

البته پاشیدن رنگ‌های شاد روی دیوار هم گاهی برای برهم زدن آرامش و تزریق کمی انرژی در فضای خانه لازم است؛ بنابراین بهتر است متناسب با دکوراسیون خانه، در بعضی نقاط خانه از پالت رنگی و شاد برای خلق دو حس آرامش و انرژی استفاده کنید تا فضا یکنواخت و خسته‌کننده نشود.

طراحی داخلی

چیدمان خانه دوبلکس، سفری جذاب برای خلق آپارتمانی زیبا و کاربردی 

با توجه به تحلیل دقیق فضا، جداسازی مناسب، استفاده از رنگ‌ها و نور، بهره‌برداری از فضای خارجی و انتخاب مبلمان و تزئینات داخلی مناسب، که در این مقاله به هر یک اشاره شد، می‌توانید خانه دوبلکس خود را به یک محل زندگی آرام و دلنشین تبدیل کنید. به یاد داشته باشید که هدف نهایی این طراحی، ایجاد خانه‌ای است که باعث احساس صمیمیت و راحتی شما و خانواده‌تان شود. همچنین، در نظر داشته باشید که قوانین و مقررات مربوط به آپارتمان یا ساختمان ممکن است محدودیت‌هایی در استفاده از‌ ایده‌های گفته شده داشته باشند؛ بنابراین قبل از هر تغییری همه جوانب را بسنجید و سپس دست به کار شوید.

کدخبر: 964209 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترانه محمدی
آیا این خبر مفید بود؟