سیامک اطلسی برادر مهربان اسدالله خان در پدرسالار+ عکس و بیوگرافی

سیامک اطلسی (زادهٔ ۴ تیر ۱۳۱۵ – درگذشتهٔ ۴ مهر ۱۴۰۰) با نام اصلی  عزت اطلسی فر شناخته می‌شد، بازیگر و دوبلور ایرانی بود. این چهره هنری در سریال جذاب و پرطرفدار پدرسالار نقش عموی مهربان که راننده تاکسی بود را ایفا کرد.

بیوگرافی سیامک اطلسی

سیامک اطلسی با نام اصلی عزت اطلسی فر متولد 4 تیرماه سال 1315 در ارومیه متولد شد. او کارگردان، نویسنده، دوبلور و بازیگر سرشناس ایرانی بود. این هنرمند معروف در 4 مهرماه سال 1400 بر اثر ابتلا به کرونا فوت شد. او به همراه داوود میرباقری در حال ساخت سریال سلمان فارسی بود که به کرونا مبتلا و پس از بستری شدن در بیمارستان درگذشت.

سیامک اطلسی

تحصیلات و فعالیت هنری

وی که دارای مدرک دیپلم بود از سال ۱۳۴۳ از طریق انجمن گویندگان کار هنری خود را آغاز و فعالیت سینمایی را سال ۱۳۵۰ با بازی در فیلم سینمایی مردان خشن به کارگردانی صابر رهبر آغاز کرد.

سیامک اطلسی

همسر سیامک اطلسی

سیامک اطلسی سال ها پیش با خانمی به نام ناهید عسگری ازدواج کرد و یک پسر و یک دختر به نام سحر اطلسی فر دارد که دوبلور است. مرحوم اطلسی یک نوه به نام آوا هم دارد.

سیامک اطلسی

تجربه کارگردانی

سیامک اطلسی دستی هم در کارگردانی داشته است . او در سال 1364 کارگردانی فیلم سینمایی «مشت» را بر عهده گرفت. علاوه بر این در سال های 74 و 79 هم کارگردانی دو فیلم سینمایی ( سفر پرماجرا و راز شب بارانی) را عهده دار بوده است.

قبر سیامک اطلسی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

او با وجود تزریق واکسن کرونا به کووید ۱۹ مبتلا گشت و سرانجام در ۴ مهر ۱۴۰۰ در بیمارستان فرمانیه تهران درگذشت. او در روز ۶ مهر ۱۴۰۰ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

 

سیامک اطلسی

کدخبر: 987078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
یسنا صادقی
آیا این خبر مفید بود؟