برآورد 100 کشته دربرج  گرنفل +عکس

آخرین شمار تلفات آتش‌سوزی بزرگ در برج مسکونی «گرنفل» لندن درحالی به 17 نفر افزایش یافته که کارشناس‌ها ازاحتمال افزایش بسیارچشمگیرشمارقربانیان خبرداده‌اند. این درحالی است که پلیس هیچ نشانه‌ای مبنی برتروریستی بودن این حادثه به‌دست نیاورده است. همزمان با این آتش‌سوزی ۳۴ نفر از ساکنان این ساختمان به بیمارستان‌ها منتقل شدند که حال ۱۸نفر وخیم اعلام شده است.

درهمین حال جست‌و‌جوهای گسترده برای یافتن اجساد قربانیان در ساختمان سوخته آغازشده است. آتش‌نشان‌ها نیز از احتمال جان باختن ده‌ها نفر درساختمان خبرداده‌اند.به دنبال وقوع این آتش‌سوزی هولناک که از بامداد چهارشنبه شروع شده و ساعت‌ها ادامه یافت، صدها آتش‌نشان، نیروی امدادی و پلیس با حضوردرمحل حادثه از زمین و آسمان به اطفای حریق پرداختند. تا اینکه پس از چندین ساعت تلاش بی‌وقفه، سرانجام شعله‌های سرکش آتش که ساختمان 24 طبقه را دربرگرفته بود مهار شد.

ترزا می، نخست‌وزیرانگلیس که ساعاتی پس ازاین حادثه به طور خصوصی از این محل دیدار کرده بود گفت که دستور تحقیقات کاملی در مورد علت وقوع این آتش‌سوزی را صادرکرده است.نخست‌وزیر بریتانیا گفت: از کمیته تحقیق خواسته شده درباره علل این حادثه و شناسایی و معرفی مقصران گزارش کاملی ارائه دهند.

ازسوی دیگر «دنی کاتون»، کمیسر آتش‌نشانی لندن با اشاره به بزرگی این ساختمان گفت که عملیات جست‌و‌جوی اجساد وانجام کارشناسی‌های لازم، شاید چند هفته‌ طول بکشد.او افزود بررسی مختصری در تمامی طبقات این برج انجام شده، اما شدت آتش و میزان خرابی‌ها حاکی از آن است که تحقیقات کامل دشوار خواهد بود.

ضمن اینکه دلیل این آتش‌سوزی که ۲۴ ساعت طول کشید تا تحت کنترل درآید، هنوز مشخص نیست.ازسوی دیگرچند صد نفر که خانه‌های خود را در این آتش‌سوزی از دست داده‌اند، شب‌ها را در کلیساها، سالن‌های ورزشی و همچنین مراکزی که برای اسکان موقت‌شان برپا شده، به صبح رسانده اند.بررسی‌های کارشناس‌ها نشان می‌دهد مواد به‌کار رفته در نمای این ساختمان حاوی نوعی «پلی اتیلن» بوده که ماده اصلی آن پلاستیک است. در حالی که باید از موادی درنمای ساختمان‌ها استفاده شود که درمقابل آتش مقاومت بسیارزیادی داشته باشد.

سه ایرانی درمیان گمشدگان آتش‌سوزی

رسانه‌های انگلیسی درگزارش‌های خود نام سه ایرانی را که جزو گمشدگان حادثه آتش‌سوزی در برج 27 طبقه گرنفل لندن هستند منتشر کرده‌اند.حمید خانی، علی یاور جعفری و صابر ندا، سه ایرانی مفقود شده در این حادثه هستند.

پیام شهردارتهران

درپی این حادثه هولناک که برای مردم دنیا یادآورآتش‌سوزی ساختمان «پلاسکو» بود شهردار تهران با شهردار لندن در پی حریق ساختمان گرنفل ابراز همدردی کرد. قالیباف در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به آتش‌سوزی در غرب لندن نوشت: آتش‌سوزی در برج مسکونی گرنفل در غرب لندن که باعث مجروحیت و مرگ ده‌ها نفر شد واقعه ای دردناک است.وی نوشت: این حادثه برای ما یادآور حادثه تلخ ساختمان پلاسکو تهران است و با حادثه دیدگان این ماجرا و همچنین شهردار لندن همدردی می‌کنم.

آتش‌ســــــوزی برج گرنفل تروریستی نبود

رئیس پلیس لندن نیز اعلام کرد: هیچ سرنخی وجود ندارد که نشان دهد آتش‌سوزی برج گرنفل یک رویداد تروریستی بوده است. درعین حال گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد این ساختمان سال گذشته نوسازی شده بود، اما ساکنان آن در مورد نقص‌های ایمنی، از جمله به روز نبودن سیستم هشدار حریق آن اعتراض کرده بودند.این ساختمان به شهرداری منطقه تعلق داشته، اما یک شرکت خصوصی آن را اداره می‌کرد.

ابراز همدردی ایران با خانواده‌های قربانیان

سفارت کشورمان در انگلستان نیز با قربانیان آتش‌سوزی در لندن همدردی کرد.صفحه توییتر سفارت کشورمان در لندن نوشت که جمهوری اسلامی ایران با خانواده‌های قربانیان آتش‌سوزی برج گرانفل همدردی می‌کند.

با وجود خاموش شدن آتش، این نگرانی وجود دارد که شدت آتش‌سوزی باعث فروریختن ساختمان شود. از همین رو مأموران پلیس به دلایل ایمنی، از رفت و آمد شهروندان در نزدیکی این ساختمان جلوگیری می‌کنند.

تعداد زیادی از ساکنان برج ناپدید هستند

با گذشت چهار روز از مهار آتش‌سوزی برج «گرنفل» لندن اما همچنان تعداد زیادی از ساکنان این برج مفقود هستند.به گفته مسئولان آتش‌نشانی لندن، آتش‌سوزی این ساختمان 24 طبقه که حدود 600 نفر در آن ساکن بودند از طبقه دوم آغاز شده و بسرعت به طبقات بالایی می‌رسد.این ساختمان سال گذشته با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیون پوند بازسازی شده بود اما برخی شاهدان و ساکنان، از وجود نواقص ایمنی متعدد در این ساختمان خبر داده‌اند.

یک روزنامه انگلیسی روزجمعه اسامی 65 نفر از ساکنان برج «گرنفل» لندن که درپی آتش‌سوزی مفقود و به احتمال زیاد کشته شده‌اند را منتشر کرد. روزنامه «سان» در شماره روز جمعه خود این فهرست را منتشر کرد.پیشتر رئیس پلیس لندن با اعلام اینکه آمار تلفات این حادثه به احتمال زیاد از 100 کشته نیز بیشتر خواهد بود، اعلام کرده بود: «امیدواریم آمارقربانیان 3 برابر نشود.»برخی اخبار حاکی از آن است که هیچ اطلاعی از سرنوشت ساکنان سه طبقه آخر مجتمع در دست نیست.بعد از عملیات طولانی برای خاموش‌ کردن، حریق در نهایت پس از24 ساعت به طور کامل مهار شد و برخلاف بعضی پیش‌بینی‌ها که از احتمال سقوط ساختمان خبر داده بود، ساختمان مذکور فرونریخت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

حمله مرد چاقو به دست به مردم در نزدیکی مجلس + عکس

عکس دستگیر شده های گروهڪ انصار الفرقان در شهر چابهار

دستگیری 23 زن ومرد قمارباز در شب بیستم ماه رمضان

کروکدیل سر مربی باغ وحش را گاز گرفت و ... + فیلم و عکس

آرش 12 ساله راز هولناکی را به معلمش گفت/ امروز صبح مادرم دیگر نفس نمی کشید و ...

سارق مسلح بانک‌های تهران محارب شناخته شد

شکایت 7 دختر از مرد گرگ صفت+ عکس

قرار بود ازدواج کنیم اما ... / زن بیوه در قرار با پسر جوان چه بلایی سرش آمد؟

وقتی از دست راننده شیطان صفت رها شدم، در آن نیمه شب 2 جوان مرا سوار کردند و به گاوداری بردند و ...+ عکس

قتل شوهر سوم! / وقتی پای مردی چهارم به زندگی ام باز شد دیگر تحمل نداشتم و ... + عکس

دخترم را از دهان گرگ‌ها بیرون کشیدم + عکس

مرگ تلخ جوانی که به خاطر سلفی در رودخانه سیاهکل سقوط کرد + تصاویر پیدا شدن جسد

عکس هشام عزیزی سرکرده گروهک تروریستی انصار الفرقان را ببینید

خودسوزی نماینده مجلس!+ عکس

اقدام شوم دو گروه سیاه در یک شب با زن جوان در غرب تهران

قتل پلیس به دست فرمانده آتش نشان با خودرو ماتیز+ فیلم

فیلم گفتگو با مردی که برای پس از کتک زدن زنش در یک ماجرای وحشتناک گرفتار شد + عکس

نامه‌های تهدیدآمیز برای یک سردفتر در تهران

مرگ تلخ کودک خردسال پس از غرق‌شدن در استخر قصرآبی قم+ عکس

خودکشی عجیب داخل خودروی پارک شده! آیا این مرد به قتل رسیده است؟

فیلم/ درگیری سنگین شبانه نیروهای سپاه، پلیس و اطلاعات با گروهک تروریستی انصار الفرقان در قصر قند

تجمع اعتراض آمیز دختران دانشجو در اهواز / زندگی در گرمای 50 درجه بدون کولر! + فیلم و عکس

درخواست عجیب از دزد موبایل / دزد با مالباخته همدردی کرد!

 

کدخبر: 273471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟