دختر رهاشده با لباس بافتنی  در خیابان کاخ تهران / در سال 1341 من را به شیرخوارگاه آمنه دادند
P1110426
بریده ای از آگهی گمشدن سوسن در روزنامه

سوسن به روایت شناسنامه اش 55 ساله است. روز چهاردهم سال 41 13  وقتی 9 ماهه بود در حالیکه لباس بافتنی دستباف که نشان از هنر مادرش داشت  وپیچیده در یک پتو، توسط پاسبانی به نام غلامی در خیابان فلسطین - کاخ سابق - پیدا شد و به شیرخوارگاه آمنه تحویل داده شد. سال 42 به خانواده ای به نام سرخشک سپرده می شود و تا سن 47 سالگی هیچ خبری از هویتش نداشته است تا اینکه نامادری اش در 18 رمضان سال 89 از او می خواهد که فورا خودش را به شهر انزلی برساند. شهری که در آن زمان ، مادرش در آنجا ساکن بوده است. سوسن از تهران سفری را به سمت انزلی شروع می کند سفری که همانند هیچ سفر دیگری برای او نبود.در خانه ی مادر، قبل از اذان مغرب در آن روزهای روزه داری، مادر به او می گوید که هرگز دختر او نبوده است و او را از شیرخوارگاه به نزد خودش آورده است.

سوسن به یک باره خودش را تنهاترین آدم دنیا می بیند. روزه اش را با گریه های بی امانش افطار می کند. آب شور اشک هایش زخم می زند بر رنجی که حالا بعد از 47 سال بی خبری باید تحمل کند. از انزلی به تهران بر می گردد ولی دیگر معنی زندگی برایش با روزها و سال های قبل متفاوت بود. فشاری که از احساس تنهایی به او می آمد بسیار شدیدتر از آنچه بود که در راه سفر می پنداشت. بعد از برگشت به تهران بلافاصله به شیرخوارگاه آمنه مراجعه کرد و نامه ای که در هنگام تحویل سوسن چند ماهه در شیرخوارگاه مانده است  را به او نشان می دهند. 47 سال قبل این نامه و رسید به پاسبانی به نام غلامی تعلق داشت که روزی او را در خیابان فلسطین ( کاخ سابق) در میان پتویی پیچیده می یابد. او به دنبال پلیسی به نام غلامی می گردد و هیچ نشانه ای نمی یابد. در شیرخوارگاه عکس کودکی و عکس مردی به نام سرخشک که ناپدری او محسوب می شود نیز به چشم می خورد مردی که در سال 42 به شیرخوارگاه مراجعه می کند و سوسن را تحویل می گیرد.

عکس کودکی اش را به همراه دلنوشته و سرگذشتش در روزنامه چاپ می کند، اما هرگز هیچ نشانه ای پیدا نمی کند تا اینکه می رسد به شهر انزلی، شهری که همیشه او را به زندگی گذشته و حالش پیوند می زند. نامادری اش در انزلی ساکن است ، همسرش در انزلی بزرگ شده است و حالا نامادری اش خانواده ای را به او معرفی می کند که به دلیل شواهدی، به نظر می آید که خانواده ی اصلی سوسن هستند ولی بعد از پیگیری های مداومش، آنها ادعا می کنند که سوسن فرزند آنها نیست و مانع این می شوند که نتایج تحقیق به آزمایشگاه ژنتیک و بررسی تشابهات DNA برسد.

تلاش های سوسن به درهای بسته می خورد. درها یکی پس از دیگری به روی تلاش های سوسن بسته می شود. تنها دری که به رویش باز مانده خانواده ی شیرین اش است متشکل از 5 پسر و یک دختر و همسرش که از 15 سالگی او را همراهی کرده است. این زندگی شیرین تر می شود با وجود نوه های جذاب و دلنشینی که روزهای تعطیل به خانه اش می آیند و شیطنت ها و قهقه های بی امانشان سکوت و تنهایی را از سوسن می ربایند.

کاش این زندگی زیبا ، لحظات غمگین و تنهایی اش را نداشت یا کم داشت یا حالا که دارد، کاش ما نگاه مهربان خودمان را به سوسن و سرنوشتش بیندازیم و اگر خبری یا نشانه ای از خانواده اش داریم به یاری اش برویم.

اگر خبری از هر کدام از اعضای خانواده ی گمشده ی سوسن دارید به ما کمک کنید تا زندگی اش را به زیبایی داشتن یک خانواده ی کامل نقش بزنیم.کسانی که از سرنوشت سوسن اطلاع دارند با شماره 84215789-021 تماس بگیرند.
برای کمک به سوسن لینک خبر را برای دوستان خود ارسال کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

سرباز سپاه هم خدمتی‎هایش را به رگبار بست! + جزئیات

فیلم حمله به خانه عنکبوتی داعشی ها در استان کرمانشاه + عکس متهمان دستگیر شده

خواهرم برای تعقیب شوهرش با یک مرد ارتباط شوم گرفت و ...

مجید و حسین در ویلای بومهن به من آمپول تزریق کردند و ...

مردی دختر روزه دار را تا سرویس بهداشتی تعقیب کرد و ...

تماس تلفنی تاجر مُرده از داخل قبر! + عکس

قتل درپشت شمشادهای بزرگراه چراغچی

رییس کلانتری تهران از قصاص نجات یافت + عکس

3 تصویر زیبا از تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی مجلس / عکسی که اشک همه را در آورد

شاکیان کتکم زدند به رویشان اسیدپاشیدم اعتراف مرد بی رحم

ماجرای خودکشی دختر جوان تهرانی در خانه دوست پسرش چه بود؟

عکسی از حادثه تروریستی مجلس ایران که جهانی شد + عکس

شوهرم وقتی پسرم سربازی بود عروسم را ...

وزارت اطلاعات 41 داعشی را در 4 استان دستگیر کرد

قاتل بی نام و نشان به اعدام محکوم شد / این مرد را می شناسید + عکس

تک تیرانداز خطرناک داعشی که در ساختمان مسکونی پنهان شده بود دستگیر شد

جسد بی جان کودک ۳ ساله تهرانی در تنکابن پیدا شد +عکس

دزدی که در نزد پلیس 4 چهره متفاوت دارد! + عکس

حل معمای عجیب حمله تمساح به یک زن و شوهر

سرقت از بانک با جرثقیل!

پیام های عجیب یک دختر به دوست پسرش / خودت را بکش!+ فیلم و عکس

تبریک سیاه به زن شوهردار و ...

قتل هولناک دختر نوجوان در پارک + عکس

دام 2 زن برای شوهران صیغه‌ای با فیلم سیاه

 

حجم فایل صوتی: 20.11M | مدت زمان فایل صوتی: 00:21:58
کدخبر: 267704 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟