مادری کودک خود را در بیمارستان رها کرد و رفت + عکس کودک

مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان امیرکلای بابل تایید کرد که یک مادر اهل استان گلستان فرزند 11 ماهه‌اش را در این بیمارستان رها کرده و از دو روز پیش تاکنون خبری از او نیست. اما در بررسی‌های صورت گرفته، هویت زن جوان شناسایی شده و بررسی‌ها برای یافتن او ادامه دارد.
دکتر حسن حسن نتاجی، گفت: 6 روز قبل، زن جوانی درحالی که کودکی را در آغوش داشت به بیمارستان مراجعه کرد و کودک 11 ماهه‌اش را که دچار عفونت شدید ریوی شده بود برای درمان به این بیمارستان آورد.
مدیر بیمارستان شفیع زاه امیرکلا با بیان این که خانواده این کودک اهل استان گلستان هستند‌، گفت‌: این کودک برای درمان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد و پس از آن هم به بخش منتقل شد. تا اینکه چهار روز پیش مادر این کودک بیمار، به مدیریت بیمارستان مراجعه و مشکلات مالی خود را مطرح کرد که به او گفته شد که به هیچ عنوان نگران هزینه‌های درمانی نباشد. ولی این مادر که حال و روز خوشی هم نداشت و ظاهرا معتاد بود، کودکش را عصر روز پنجشنبه رها کرد و تاکنون خبری از او نشده است.
به گفته سایر بیماران در آن بخش، مادر این کودک گفته بود که قصد رفتن دارد و از آنها خواسته بود تا مراقب بچه‌اش باشند و از او مراقبت کنند.
وی ادامه داد‌: با توجه به این که از عصر دیروز به خاطر تعطیلات پایان هفته مددکار اجتماعی هم در بیمارستان حضور ندارد لذا با دو شماره تلفن موجود در پرونده تماس گرفته و به آدرس محل سکونت مراجعه خواهد شد ولی در صورت عدم مراجعه‌، بعد از درمان کامل‌، کودک رها شده در بیمارستان با حکم قضایی و با هماهنگی‌هایی بین بهزیستی استان گلستان و بابل به بهزیستی سپرده خواهد شد.
مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان امیرکلای بابل با بیان این که چنین مواردی در این بیمارستان کم نیست و در طول سال چندین مورد از این اتفاقات را شاهد هستیم‌، گفت‌: اگر خانواده‌ها به هر دلیلی کودک خود را در بیمارستان رها کنند، دیگر بعد از مراجعه نیز به آنها سپرده نخواهد شد مگر این که با هماهنگی مراجع قضایی باشد چون ممکن است هر حادثه ‌ای را برای کودک خود به وجود بیاورند.
وی افزود‌: متاسفانه عکس گرفتن شخصی در بیمارستان از این کودک و ارسال آن روی شبکه اجتماعی دردسر ساز شده است. لذا با بررسی انجام شده چهار مامور برای نظارت این کودک در نظر گرفته شده است تا این که مبادا مشکلی برای این طفل به وجود آید.
درمان کودک 11 ساله به نام سجاد ادامه دارد و بعد از بهبود، درصورتی که مادر کودک پیدا نشود، او با هماهنگی دادستان شهرستان بابل تحویل بهزیستی می‌شود.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 86576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سعیده وحیدنیا
آیا این خبر مفید بود؟