بررسی روند پیشرفت طرح های کلان پژوهشی و اقدامات فن‌آورانه محققان دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

به گزارش رکنا، دکتر سورنا ستاری در این نشست با بیان این که معاونت علمی و فناوری به دنبال ساختمان های بلااستفاده در دانشگاه ها است تا بتواند با تجهیز، آن ها را به مراکز نوآوری تبدیل نماید، گفت: هدف از این کار این است که دانشمندان بتوانند ایده ها و مسائل خود را در آنجا پیگیری کنند.

وی با تأکید بر این که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال برقراری ارتباط پژوهشگران و مشتریان هستیم، افزود: برای مثال در تولید رادار، سازمان هواپیمایی کشور مشتری است و دانشگاه صنعتی اصفهان سازنده، و ما در این میان فقط یک پلتفرم هستیم که به انجام این پروژه کمک مالی یا غیر مالی می کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به این که با این روند چون مشتری خودش سرمایه گذاری می کند نظارت هم خواهد نمود، تصریح کرد: این همان کار فرا دستگاهی است که وظیفه معاونت علمی ریاست جمهوری محسوب می شود.

ستاری با تأکید بر لزوم استفاده از پتانسیل های بنیاد نخبگان، اضافه کرد: لازم است تا دانشگاه در حوزه هایی چون بیوتکنولوژی و علوم شناختی کار مؤثری انجام دهد تا با بستر سازی مناسب نخبگانی که علاقه مند هستند بیایند و کار را پیش ببرند.

وی با اشاره به تحریم های تکنولوژی و مرز دانش، بیان کرد: در حال حاضر لیستی از نیاز های تجهیزاتی و قطعاتی کشور در حوزه پزشکی، کشاورزی، خوراک دام وطیور، فولاد، نفت و غیره تهیه شده و اگر کسی می تواند کمک کند، ما حاضر به عقد قرارداد هستیم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به مزایای جغرافیایی دانشگاه صنعتی اصفهان و سطح دسترسی آن به فرودگاه، قطار سریع السیر و مترو، به بررسی جوانب مختلف طرح پیشنهادی این دانشگاه با عنوان داناکالا پرداخت.

دکتر سید مهدی ابطحی افزود: با ایجاد این مجموعه که مبتنی بر بازاریابی فناوری، سرمایه گذاری بخش خصوصی و فروش فناوری است، اصفهان در این منطقه دارای فضای نمایشگاهی تخصصی و دائمی، مراکز برگزاری رویدادها، مراکز مدیریت بازاریابی، مراکز تأمین مالی وسرمایه گذاری، فضاهای تولیدی، کارگاهی و آزمایشگاهی، تسهیلات رفاهی و فضاهای اداری و مدیریتی مناسبی خواهد شد.

وی ادامه داد: با مدیریت بازاریابی فناوری، می توان زمینه فعالیت حرفه ای آژانس های تبلیغاتی، فعالیت شرکت های بازرگانی و بازاریابی بین المللی، تمرکز بر صادرات محصولات دانش بنیان بر اساس شناخت محصولات، ارایه خدمات مشاوره استاندارد و گواهینامه های تخصصی و همچنین شناخت بازارهای منطقه ای و بین المللی را فراهم نمود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر این که این مجموعه بزرگ قادر خواهد بود تا میزبان رویدادهای متنوعی همچون استارت آپ ویکندهای هدفمند با محوریت موضوعات از پیش تعیین شده با هدف حل مشکلات صنعتی، اجتماعی و ... باشد، افزود: رقابت استارتاپ ها برای جذب سرمایه گذار با هدف تأمین مالی، ارائه نیازهای صنایع به شرکت های دانش بنیان، نمایشگاه اشتغال (با محوریت تقاضا) با هدف تأمین نیروی انسانی مورد نیاز شرکت ها و صنایع مختلف از بین دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی از دیگر رخدادهای مهم در این عرصه خواهد بود.

ابطحی با بیان این که سالن های تخصصی، فضای نمایشگاهی دائمی با ارائه محصولات صنایع شرکت های دانش بنیان در این مجموعه فعال خواهند بود، اضافه کرد: شبکه شرکای تجاری صنعتی اصفهان می تواند در این محل شکل گرفته و حل چالش های سطوح مختلف صنایع (مادر و کوچک) با تمرکز بر ارائه راهکارهای میان رشته ای و با محوریت هم افزایی شرکت های مختلف و شاخه های علمی گوناگون مورد بررسی واقع شود.

در ادامه این نشست، تعدادی از پژوهشگران و مدیران پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان گزارشی از روند پیشرفت طرح های پژوهشی پیشنهادی و نیز طرح های کلان را به منظور رفع مشکلات و جلب حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارایه کردند.

دیدار با خانواده مرحوم دکتر محمود شیخ زین الدین، آخرین برنامه بازدید روز شنبه 30 ام آذرماه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از دانشگاه صنعتی اصفهان بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 527604 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟