سارق بیشتر قفل کتابی سرقت می‌کرد

سرهنگ "فرشید زینلی"در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان مرودشت، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که کلیه سرقت‌ها مربوط به قفل‌های مغازه‌ها بوده که همه آنها بدون خسارت و به صورت صحیح و سالم سرقت شده است.

وی افزود: تیم تجسس کلانتری 11 انقلاب شهرستان مرودشت با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی در این خصوص یک سارق سابقه‌دار را شناسایی و وی را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی "مرودشت" با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به 3 فقره سرقت مغازه و 22 فقره سرقت قفل‌های کتابی مغازه‌ها اقرار کرد، گفت: متهم به دلیل اعتیاد و فراهم کردن مواد مخدر در اکثر سرقت‌ها با ترفندهای خاص فقط اقدام به باز کردن قفل‌های کتابی و سرقت آنها می‌کرده است.   

سرهنگ "زینلی" با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارق 3 دستگاه سشوار، 7 عدد ماشین ریش‌تراش، یک عدد پمب آب و 16 عدد قفل کتابی مسروقه کشف شد، گفت‌: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی به کسبه و بازاریان توصیه کرد؛ تجهیز واحدهای صنفی به سیستم‌های هوشمند، استفاده از درب‌های فلزی و قفل‌های مطمئن و همچنین نصب دوربین‌های مداربسته از راهکارهای مناسب پیشگیری از سرقت می‌باشد که لازم است مورد توجه متصدیان مربوطه قرار گیرد.

کدخبر: 755115 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟