نیمی از مساجد کشور کانون فرهنگی و هنری دارند

جواد زاهدی امروز (20 مهرماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره مدهامتان در کشور گفت: این جشنواره ابتدا در سطح استانی و سپس در سطح کشور برگزار می شود.

 

وی افزود: تمام استان ها باید مرحله استانی جشنواره "مدهامتان" را تا پایان مهرماه برگزار کرده و منتخبین خود را طی 10 روز ابتدای آبان به دبیرخانه کشوری جشنواره معرفی کنند. مرحله کشوری این جشنواره نیز 14 تا 17 آذرماه در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود. این جشنواره در مرحله کشوری برای برادران در پنج رشته قرائت، حفظ کل، حفظ 20 جزء، اذان و ترتیل و برای خواهران در دو رشته حفظ کل و قرائت برگزار می‌شود.

 

زاهدی هدف از برگزاری این جشنواره را کشف استعدادهای قرآنی عنوان کرد و افزود: این جشنواره ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

 

 

به گزارش ایسنا، آیین افتتاحیه مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان، همزمان با 20 مهر سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه برگزار شد.

 

طیب صفری، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کرمانشاه در این مراسم با اشاره به وجود 1211 مسجد در سطح استان، گفت: از این تعداد 543 مسجد یعنی حدود 41 درصد مساجد استان دارای کانون فرهنگی و هنری هستند. از این تعداد کانون 29 کانون به صورت تخصصی در زمینه‌های مختلف ازجمله نماز، قرآن، هنرهای نمایشی و ورزش Sport فعالیت می‌کنند.

 

وی از عضویت بیش از 60 هزار نفر در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد و با بیان اینکه این تعداد کانون فرهنگی و هنری در استان و این تعداد عضویت در کانون‌های مساجد ناکافی است، ادامه داد: باید به سمتی برویم که هر مسجد صاحب یک کانون فرهنگی و هنری شود.

 

صفری افزود: در برنامه پنجم توسعه مقرر شد که 25 درصد مساجد استان صاحب کانون فرهنگی و هنری شود که در حال حاضر 41 درصد مساجد ما دارای کانون هستند و 19 درصد از برنامه جلو هستیم.

 

این مسئول تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه نیز مکلف به راه اندازی کانون‌ها در تمامی مساجد شهرها و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت هستیم که با این روند تا دو سال دیگر به این هدف می‌رسیم. درکنار افزایش تعداد کانون‌ها باید به سمتی حرکت کنیم که سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کانون‌ها بر عهده خود اهالی همان محل باشد و حضور آنها در برنامه‌ریزی فعالیت‌های کانون پررنگ شود.

 

صفری همچنین به سفر مقام معظم رهبری به استان در 20 مهرماه سال 1390 اشاره کرد و افزود: در این سفر، اولین استانی بودیم که 200 میلیون تومان بودجه از محل دفتر مقام معظم رهبری برای فعالیت کانون‌های مساجد دریافت کردیم و مقرر شد هرساله مبلغی برای تجهیز کانون‌ها در اختیار ما قرار گیرد.

 

وی در ادامه به برگزاری جشنواره "مُدهامتان" در استان اشاره کرد و افزود: این جشنواره ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است. همزمان با استان کرمانشاه، دوازدهمین جشنواره در سراسر کشور در مهرماه برگزار می‌شود و برگزیدگان این جشنواره به مرحله کشوری آن که آذرماه سال جاری در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند.

 

وی افزود: باید به سمتی برویم که در کنار این مسابقات نوجوانان و جوانان بیشتر به سمت مفاهیم قرآن سوق داده شوند و شناخت و استفاده از مفاهیم قرآن باید در دستور کار قرار گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 315756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟