نمایندگان سکوهای صوت‌و تصویر فراگیر در دو شورای ساترا معرفی شدند

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی ( ساترا )، اعضای شورای راهبری مجمع «رصتا» در نشست مشترک اخیر خود، تقسیم کار مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما را اقدامی مناسب برای توسعه سکوهای صوت‌و تصویر فراگیر مطابق با سایر قوانین کشور خواندند و تأکید کردند: سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) نشان داده است تسهیل‌گری، حمایت و نظارت را به شکل توأمان دنبال می‌کند و نگرانی برخی هنرمندان با گفت‌و گوی مدیران سکوهای نمایش خانگی با آنها حل خواهد شد.

در این جلسه آرش دارابیان دبیر شورای راهبری مجمع «رصتا» و مدیر رسانه «اپیزود» با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب گفت: اگر تمام نقد‌ها و مباحث در این حوزه را کنار بگذاریم، هم‌اکنون که با مصوبه شورای عالی انقلاب، جایگاه متولی حوزه نمایش خانگی مجددا تثبیت شده است، اتفاقی مبارکی رقم خورده است. امیدوارم همگی به یکدیگر کمک کنیم تا هرچه بیشتر به سمت مسیری خوب حرکت کنیم و آن را به سرانجامی خوب برسانیم و در نهایت در راستای کمک به بخش خصوصی گام بردارد.

در ادامه این نشست، سعید مرادی مدیر رسانه «شهر تی‌وی» به‌عنوان نماینده مجمع رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر ایران در شورای تعیین صلاحیت حرفه‌ای ساترا و سید رامین موسوی مدیر رسانه‌ «آپرا» به‌عنوان نماینده مجمع «رصتا» در شورای رقابت ساترا انتخاب شدند.

در این جلسه توجه ویژه به رسانه‌های استانی و محلی و همچنین پیشنهاد نماینده‌ای در شورای راهبری «رصتا» برای رسیدگی به امور رسانه‌های استانی و محلی در ساترا و همچنین ارتباطات هرچه بیشتر سکوهای استانی با سازمان صدا و سیما و دستگاه‌های اجرایی کشور مطرح شد.

پیش‌تر لیلا آمره، امیرحسین حیدری، امیر رضاخانیان، مهران ده‌نمکی، سامان مرادحسینی و مهناز مظاهری به‌‌ترتیب به عنوان نمایندگان مجمع «رصتا» در شوراهای تدوین مقررات، صدور مجوز انتشار، ممیزی بعد از انتشار، نمایشگاه و جشنواره «رصتا»، ارزیابی و رتبه‌بندی رسانه‌ها و سواد فضای مجازی از سوی شورای راهبری «رصتا» به سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی معرفی شده بودند.

کدخبر: 905589 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟