اختتامیه جشنواره تولیدات رسانه‌ای سما + فیلم

به گزارش رکنا، مراسم اختتامیه جشنواره تولیدات رسانه‌ای سما در چهار بخش تلویزیونی، رادیویی، تولیدات فضای مجازی و خبری برگزار شد.

سید علی موسوی دبیر جشنواره تولیدات رسانه‌ای سما گفت: حرکت‌های جهادی در کشور تبدیل به یک الگوی موفق در نظام حل مسئله در کشور شده اند و نیازمند عمق بخشی و هدایت رسانه‌ای هستند. رهبر انقلاب در دیداری که با جهادگران در سال ۹۸ بر این نکته تاکید داشتند که کار جهادی صرف اینکه گسترش پیدا کند کافی نیست و باید بازتاب هنرمندانه و رسانه‌ای داشته باشد.

وی عنوان کرد: مرکز بسیج رسانه ملی بنا بر رسالت و ماموریت انقلابی خودش تصمیم گرفت تا نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای سما را که این عنوان برگرفته از سازندگی محرومیت و امید آفرینی است را برگزار کند.

دبیر این جشنواره عنوان کرد:این جشنواره در چهار بخش تلویزیونی، رادیویی، تولیدات فضای مجازی و خبری برگزار کردیم بالغ بر ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و حدود ۱۰۰ اثر توسط داوران تایید شد و بعد از بررسی ۲۱ اثر امروز در اختتامیه از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

یکتا رزمنده و راوی دوران دفاع مقدس گفت: دختران و پسران ما نیاز به سفر، اردو، هجرت، حرکت، دیدن دارد و با دیدن و شنیدن‌ها در باور‌ها خیلی تاثیر گذار است چراکه باور و زیست بوم این بچه‌ها را بهم ریختند.

وی ادامه داد: کار‌های جهادی کار برکتی، کاراثر گذار است. زمانی که کار‌های جهادی مخلصانه انجام می‌شود یک پاسدار سبزه کرمانی ما را از پشت دیوار‌های بسته ما را به دیوار‌های بیت المقدس می‌رساند. حاج قاسم کار جهادی کرد و شما سر قبر ایشان بروید دود از کفن برآید، آن‌ها سوختند و ساختند. قطعا یک تفکر جهادی است که با خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی حال‌ها بهم می‌ریزد.

عابدینی معاون استان‌ها گفت: زمانی که بسیج شکل گرفت هیچ کسی باور این را نداشت که به فراسوی مرز‌ها برود و امروز می‌بینیم که در حشد شعبی عراق، دفاع وطنی سوریه، انصارالله یمن، حزب الله لبنان و در جای جای دنیا بسیج است.

وی ادامه داد: مقاومت اسلامی فقط در حوزه سلاح، جنگ افزار و جنگ سخت فعال نبوده بلکه امروز شاهد هستید که چگونه اعلام حربی پابه پای رزمندگان مقاومت شکل گرفته است و در این مجلس از فردی یاد می‌کنم که بنیانگذار اعلام حربی بوده است. در سال ۸۴ اولین روز‌ها که آمریکا به عراق حمله کرد فرمانده شهید در شبکه العالم که تازه شکل گرفته بود حضور پیدا کرد و زمینه برای کمک به مقاومت را فراهم کرد.

عابدینی عنوان کرد:به گونه‌ای که امروز شما هر آنچه که از اعلام حربی می‌دانید از برکت وجود فرمانده شهید سردار سلیمانی است. تقویت المنار و ده‌ها شبکه که این روز‌ها صدای مظلومان است به برکت تلاش‌های سردار سلیمانی بود.

در پایان مراسم از برگزیدگان چهار بخش نخستین  جشنواره تولیدات رسانه‌ای سما  تلویزیونی، رادیویی، تولیدات فضای مجازی و خبری تقدیر شد.

کدخبر: 949939 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟