افتتاح نمایشگاه «کوچه‌های بنی هاشم» در ارومیه + عکس

به گزارش رکنا، نمایشگاه کوچه های بنی هاشم در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام فاطمیه با حضور پرشور شهروندان روز یکشنبه در ارومیه گشایش یافت.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در آیین گشایش این نمایشگاه که عصر یکشنبه برگزار شد، گفت: عقلانیت و عدالت در وجود حضرت فاطمه (س) به اوج رسید و این بانوی بزرگوار از مصونیت کامل برخوردار بودند.

حجت الاسلام منصور امامی با بیان اینکه عدالت ورزی بُعد دیگر شخصیت حضرت فاطمه (س) است، افزود: او عدالت مجسم است و درسن ۱۸ سالگی به مرتبه ای دست یافت که بزرگان و عالمان بدان دست می یابند.

نمایشگاه کوچه های بنی هاشم در ارومیه

وی اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا (س)، این شخصیت والامقام معجزه و نعمتی است که خداوند بر ما منت گذاشته و عطا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تضعیف لطافت زنان درجامعه موجب پرورش ددمنش هایی نظیر صهیونیست ها می شود، اظهار کرد: جامعه لیبرال سرمایه داری، زن را به کالا تبدیل کرده و از آن در جهت منافع خود استفاده می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: اگر لطافت زنانه از زن گرفته شود، خانه خالی از لطافت شده و جای آن را خشونت می گیرد.

حجت الاسلام امامی به آزار و خشونت زنان در کشورهای مدعی حقوق زن اشاره کرد و گفت: امروز دراین کشورها بالاترین آزار و خشونت علیه زنان صورت می گیرد.

وی افزود: دشمن امروز زن و کانون خانواده را نشانه گرفته چون می خواهد ستون جامعه را نابود کند.

نمایشگاه کوچه های بنی هاشم

در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مرثیه سرایی در رثای حضرت فاطمه زهرا (س) و ذکر مصیبت های روزهای پایانی حیات حضرت پرداختند.

در نمایشگاه کوچه های بنی هاشم که بیشترین استقبال را در طول سال های برگزاری در ارومیه داشته، صحنه ها و وقایع شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، واقعه غدیرخم، منزل دخت نبی مکرم اسلام (ص) و صحنه های مختلف دیگر شبیه سازی و درمعرض دید عموم قرار گرفته است.

این نمایشگاه تا ۲۹ آذرماه در خیابان امام خمینی (ره) برپا خواهد بود.

کدخبر: 949947 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟