مراسم افتتاحیه چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برگزار شد

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر ، آیین افتتاحیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر شب چهارشنبه 11 بهمن ماه با حضور جمعی از سینماگران و مدیران سینمایی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، سید ضیا هاشمی رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینما، مجید زین العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، فریبا کوثری، ابوالفضل پورعرب، پرویز شیخ طادی، هاشم میرزاخانی، فرید سجادی حسینی، داریوش یاری، بهروز شعیبی، محمدرضا عباسیان، انسیه شاه حسینی، علی اوجی، فریبا نادری، هومن حاجی عبداللهی، ارسطو خوش رزم، کامران حجازی، محمدحسین فرحبخش و تهیه کنندگان، کارگردانان و عوامل فیلم های سینمایی از حاضران در این مراسم حضور داشتند.

سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، حبیب ایل بیگی، فریبا کوثری، ابوالفضل پورعرب، پرویز شیخ طادی، هاشم میرزاخانی، فرید سجادی حسینی، داریوش یاری، بهروز شعیبی، انسیه شاه حسینی، علی اوجی، فریبا نادری، هومن حاجی عبداللهی، ارسطو خوش رزم و تهیه کنندگان، کارگردانان و عوامل فیلم‌های سینمایی از حاضران آیین افتتاحیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هستند.

دبیر جشنواره فیلم فجر: امسال شاهد کشف پدیده‌ها در جشنواره فیلم فجر هستیم

مجتبی امینی در افتتاحیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر گفت: به چشم‌انداز جشنواره فیلم فجر که نگاه کنیم، جز امید و رونق نخواهیم دید.

تندیس بهترین پیش نمایش تعلق گرفت به «فسیل» فیلم 300 میلیاردی سینمای ایران

تندیس بهترین آنونس و تیزر به امید میرزایی برای فیلم «فسیل» اهدا شد.

تندیس بلورین بهترین پوستر به محمدتقی پور برای پوستر فیلم فسیل رسید.

سیمرغ بلورین بهترین عکس به محمد بدرلو برای مجموعه عکس‌های فیلم سه کام حبس اهدا شد.

در حاشیه جلسه هیات دولت محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ اعلام کرد که برخی جوایز جشنواره فیلم فجر در آیین افتتاحیه اهدا می‌شود تا مدت زمان اختتامیه کوتاه تر شود.

تقدیر از ابوالفضل پور عرب در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر

ابوالفضل پورعرب در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر گفت: حرف سال قبل خود را تکرار می‌کنم که جوان‌ها ممکن است اشتباه کرده باشند ولی باید آن‌ها را بخشید. خیلی خوشحالم که در خدمت شما هستم و ممنونم که من را قابل دانستید.

فریبا کوثری در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر: خیلی خوشحالم که در این روزها و در سی و هفتمین سال‌ فعالیت سینمایی خود در خدمت شما هستم

یاد غزه در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر

اجرای احسان یاسین به یاد مردم مظلوم غزه در آیین افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 42 را شاهد بوده ایم.

لحظاتی از  تجلیل ها و اعطای تندیس های جشنواره فیلم فجر به برگزیدگان

بهترین فیلم کوتاه داستانی:

دیپلم افتخار : «یوفو» به کارگردانی سید حامد حسینی و سید مهدی حسین

تندیس بلورین: «شریف» به کارگردانی محمد علیزاده‌فرد

در حاشیه جلسه هیئت دولت محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ اعلام کرد که برخی جوایز جشنواره فیلم فجر در آیین افتتاحیه اهدا می‌شود تا مدت زمان اختتامیه کوتاه تر شود.

وزیر فرهنگ در بدو ورود به جشنواره فیلم فجر از «رضا رویگری» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت‌وگو کرد و گفت: می آیم منزل شما تا جویای احوال تان شوم.

 وزیر فرهنگ: ۸۵ درصد مردم ایران با افتخار خودشان را حامی نماد اصیل و چندهزار ساله ملی یعنی پاکدامنی و حجاب می‌دانند

محمدمهدی اسماعیلی در مراسم افتتاحیه چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر گفت: ما پیشتاز عرصه فرهنگ در منطقه هستیم و ریشه های چند هزار ساله داریم و از نمادهای هویتی خودمان پاسداری می کنیم. سینما و هنر مهمترین ابزار برای اعتلای تمام داشته های غرورآفرین مردم ایران است. حیا، عفت، پاکدامنی و پوشش افتخارات لاینفک از زندگی تک تک ایرانی هاست. در آخرین پیمایش ملی که در وزارت ارشاد صورت گرفت 85 درصد مردم ایران با افتخار خودشان را حامی نماد اصیل و چندهزار ساله ملی و دینی خودشان عفت و پاکدانی و پوشش و حجاب دانستند. امروز جامعه اصیل ایرانی بانوان عفیف ما پرچمدار عزت و سربلندی هستند.

تصاویری از اهدای جوایز جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

دیپلم افتخار: آخرین کوسه نهنگ به کارگردانی رامتین بالف

 سیمرغ بلورین مستند: قوی دل به کارگردانی علی فراهانی صدر

 وزیر فرهنگ: ما پیشتاز عرصه فرهنگ در منطقه هستیم و ریشه‌های چندساله داریم

محمدمهدی اسماعیلی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر گفت: این نکته مهم است که ما به انقلاب اسلامی و دستاوردهای بزرگ آن می‌بالیم. جشنواره‌ها افتخارشان این است که با این عنوان قرآنی یعنی فجر مزین هستند. ما پیشتاز عرصه فرهنگ در منطقه هستیم و ریشه‌های چندساله داریم. سینمای ایران بر پایه امید اخلاق و آگاهی ظهور و بروز کرده است. ما پیشتاز عرصه فرهنگ در منطقه هستیم. از زبان و خط و دین و مذهب و همه مناسک و آیین های دینی و ملی ‌مون حفاظت می‌کنیم. امروز جامعه عفیف ما پرچم دار عزت و سربلندی هستند.

قاب پایانی افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 42 اجرای قطعاتی از ارکستر ملی

در قسمت پایانی افتتاحیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، اجرای قطعاتی از ارکستر ملی با رهبری همایون رحیمیان برای حضار اجرا شد.

اجرای قطعاتی از ارکستر ملی در جشنواره فیلم فجر

 اجرای قطعاتی از ارکستر ملی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 42

در قسمت پایانی افتتاحیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، اجرای قطعاتی از ارکستر ملی با رهبری همایون رحیمیان برای حضار اجرا شد.

کدخبر: 968974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟