گزارش اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال

به گزارش رکنا، عرفان پیشرو، مدیر روابط عمومی نوزدهمین جشنواره دانشجویی نهال درباره این رویداد گفت: در ابتدای این مراسم، از خانم منیره امانی دبیر این دوره جشنواره نهال دعوت به عمل آمد تا روی سن حضور داشته باشند. سپس تیزر رسمی جشنواره و بعد از آن مستند کوتاهی از حال و هوای برگزاری این جشنواره در دانشکده کاربردی دانشگاه هنر تهران پخش شد. پس از آن، گروه موسیقی اهل جنوب به سرپرستی دانیال جوهر زاده به اجرای زنده چند قطعه موسیقی پرداختند.

مجری این مراسم علی حرزاده، در ادامه به دعوت از داوران جهت حضور روی سن و اهدا جوایز پرداخت.

در بخش بهترین عکس، دو دیپلم افتخار به زهرا جمشیدی، برای فیلم (The act) و امینه مسعودی، برای فیلم (کفر) اهدا شد. تندیس و جایزه این بخش از رقابت نیز به خانم بیتا طیبی، برای فیلم (تایلندی) رسید.

در بخش بهترین پوستر، دیپلم افتخار به آقای محمد روح الامین، برای فیلم (خودکشی به سبک نیچه) اهدا شد. تندیس و جایزه این بخش از رقابت نیز به آقای مهرداد کریمی، برای فیلم (نحسی) تعلق گرفت.

همچنین فیلم Le cri du silence همان (The silent screen ) برنده بهترین جایزه فیلم بین الملل شد. لازم به ذکر است داوران این بخش از جشنواره، آقایان امید شمس، بهرام ارک و همچنین خانم ها درناز حاجیها و Nicoletta Cataldo بودند.

در بخش ملی اما، به داوری خانم ها رویا نونهالی و بهار کاتوزی و آقایان مرتضی نجفی، مسعود سفلایی، میثم مولایی، محمد طلوعی و مرتضی فرشباف، جایزه بهترین جلوه های ویژه به آقای امین انتشاری برای فیلم (استیک) تعلق گرفت.

در بخش بهترین صدا، دیپلم افتخار به آقایان محمد قاسمی و مصطفی اکبری، برای فیلم (اسیدباز) تعلق گرفت. تندیس و جایزه این بخش نیز به آقایان امین جعفری و عبدالرضا حیدری، برای فیلم (استیک) اهدا شد. 

عنوان بهترین موسیقی نیز به جناب احسان صدیق، برای فیلم (ناپدید) تعلق گرفت.

در بخش بهترین طراحی لباس، تندیس و جایزه به خانم زهره صادقی، برای فیلم (مهمانی شام) تعلق گرفت.

اما در بخش بهترین طراحی صحنه، دیپلم افتخار به فراز مدیری، برای فیلم (استیک) و همچنین تندیس و جایزه این بخش به خانم ملیکا غلامی، برای فیلم (شب توتم) اهدا شد.

در بخش بهترین بازیگر زن، به طور مشترک خانم ها مریم بختیاری، برای فیلم (بالا افتادن) و سونیا سنجری، برای فیلم (شب توتم) تندیس و جایزه این بخش را دریافت کردند.

در بخش بهترین بازیگر مرد، آقای فرشید گویلی، برای فیلم (خودکشی به سبک نیچه) دیپلم افتخار را دریافت کرد و تندیس و جایزه نیز به آقای رادین رویین فر، برای فیلم (تایلندی) رسید.

در بخش بهترین فیلمبرداری آقای عماد حسینی فرد برای فیلم (اسید باز) دیپلم افتخار گرفت و آقای ایمان صالحی برای فیلم (شب توتم) تندیس و جایزه این بخش را از آن خود کرد.

اما در بخش بهترین تدوین، دیپلم افتخار به آقای بهرام عمرانی، برای فیلم (همه چیز به نظر آقای کاف بستگی دارد) اهدا شد و تندیس و جایزه نیز به آقای شاهین سپهری، برای فیلم (اسید باز) تعلق گرفت.

خانم مریم بختیاری برای فیلم (بالا افتادن) در بخش بهترین کارگردانی، تندیس و جایزه این بخش را از آن خود کرد و همچنین آقای کیارش دادگر برای فیلم (استیک) دیپلم افتخار این بخش را گرفت.

در بخش بهترین فیلمنامه، خانم مریم بختیاری برای فیلم (بالا افتادن) دیپلم افتخار این بخش را گرفت و خانم ها نگین کامران و حنا عظیمی نیا، تندیس و جایزه این بخش را ا، آن خود کردند.

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز به بهنام نوایی و نسیم تهرانی، برای فیلم (ناپدید) تعلق گرفت.

در مورد بخش بهترین فیلمنامه ساخته نشده، هیئت داوران دیپلم افتخار این بخش را به متین موسویان، برای (استانیسلاوسکی) و همچنین تندیس و جایزه را به آقای علی رادمهر، برای (سایه های بزرگ ترسناک؛ یا چگونه عضو کنسرسیوم زنان شدم!) اهدا کردند.

عکس های  اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال

موسیقی  اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال

دیپلم افتخار بهترین فیلم تجربی نیز به آقای امیرحسین خلیل آبادی برای فیلم ( راننده ) رسید.

بهترین مستند این جشنواره نیز فیلم (رو بوم) ساخته امیرمحمد حسین زاده معرفی شد.

در بخش بهترین انیمیشن دیپلم افتخار به خانم فاطمه احمدی، برای انیمیشن (حفره بعدی) اهدا شد. تندیس و جایزه این بخش نیز به خانم طیبه عبدالله زاده برای انیمیشن (Biked) تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم سال اولی جشنواره به محمد جواد راستگو برای (بزمیشن) و تندیس و جایزه آن نیز به بنیامین خدابنده برای فیلم (یک مرد معرکه) تعلق گرفت.

مراسم  اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال

عکس  اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال

گزارش  اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال

اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال

بهترین فیلم داستانی نوزدهمین دوره این جشنواره به خانم شیرین اخلاصی، برای فیلم (اسید باز) رسید.

فیلم شلال، ساخته امیر علی سی‌سی پور نیز جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کرد.

در انتهای جلسه و در بخش آکادمی به گفته مانی مدنی دبیر این بخش، عنوان بهترین فیلم این بخش به آقای حسن حکمت روش، برای فیلم (همه چیز به نظر آقای کاف بستگی دارد) رسید.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال از دهم تا پانزدهم تیر ماه به دبیری منیره امانی در پردیس دانشکده کاربردی دانشگاه هنر تهران، سالن فارابی برگزار شد.

کدخبر: 908655 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟