رکورد ارسال آثار بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران شکسته شد

به گزارش رکنا به نقل از ستاد خبری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، با اتمام مهلت ارسال آثار بخش بین‌الملل، توسط فیلم‌سازهای غیر ایرانی، به چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ برای اولین بار در تاریخ جشنواره تعداد آثار ارسالی بین‌الملل از ۷۰۰۰ گذشت و رکورد ارسال آثار بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران شکسته شد.

پیش از این بیشترین نصاب شرکت در بخش بین‌الملل سی‌وهشتم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بود که پس از تمدید ۲ هفته‌ای مهلت ثبت‌نام فیلم‌های بخش بین‌الملل، تعداد آثار  رسیده به دبیرخانه این رویداد به ۶۴۰۲ فیلم رسید؛ این در حالی است که امسال بیش از ۷۲۱۶ فیلم‌ساز در سطح جهان خواستار شرکت در بخش رقابتی و بین‌المللی جشنواره فیلم کوتاه تهران شده‌اند.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از جمله جشنواره‌های مورد تایید آکادمی اسکار است و فیلم برگزیده جایزه بزرگ جشنواره برای شرکت در اسکار به آکادمی معرفی می‌شود؛ به همین دلیل، جشنواره فیلم کوتاه تهران (tisff) مورد توجه فیلم‌سازان جهان قرار دارد.

گفتنی است رکوردشکنی بخش بین‌الملل جشنواره در حالی صورت گرفته است که فیلم‌سازان ایرانی برای شرکت در بخش ملی جشنواره (سینمای ایران) تنها ده روز دیگر (۱۰ مرداد 1402) برای ثبت‌نام آثارشان و حضور در رقابت برای شرکت در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران فرصت دارند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ به دبیری مهدی آذرپندار در تهران برگزار می‌شود.

کدخبر: 911886 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟