فیلم‌های جشنواره در تایید سقط جنین نیستند

به گزارش رکنا به نقل از ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حمید رسایی در حاشیه بازدید از چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به تماشای برخی از آثار حاضر در این رویداد پرداخت. رسایی نماینده سابق مجلس درباره این رویداد بین‌المللی و استقبال از آن گفت: به دلیل اینکه جشنواره فیلم کوتاه تهران چهلمین سال خود را سپری می‌کند، پختگی خوبی پیدا کرده است اما محتوا و مضمون آثار جشنواره، نویدی را برای سینمای جوان بازتاب می‌دهد.

وی ادامه داد: از این جهت جشنواره فیلم کوتاه تهران برای کسانی که تازه وارد حوزه فیلمسازی شده‌اند، فضای متفاوتی دارد و در عین حال توقع از جشنواره‌ای که چهل ساله شده، بالاست.

رسایی افزود: متاسفانه فرصت اینکه اکثر کارها را در این جشنواره ببینم نداشتم اما تقریبا چند فیلم با نام‌های «زاک»، «بی‌هوا»، «فیل سفید»، «شریف»، «زنان لجمن»، «همه چیز به نظر آقای کاف بستگی دارد» و «شیهه دور» را تماشا کردم‌. به طور کلی معتقدم فیلم‌های خوبی در این جشنواره حضور دارند که بعضی‌ها از آن‌ها خیلی زیبا و مفهومی بود.

وی بیان کرد: فیلم «شریف» سوژه بسیار خوب و پردازش خیلی خوبی داشت. به نظرم فیلم «زاک» هم محتوای خوبی داشت و با پایان خیلی درستی همراه بود و محتوا در این راستا نبود که در حقیقت به نوعی برخلاف فرزندآوری یا موافق سقط جنین باشد.

رسایی در پایان گفت: رویکرد جشنواره به هیچ وجه رویکردی نیست که با برجسته‌سازی سقط چنین و این‌ موضوعات همراه باشد؛ اما آنطور که شنیدم حدود ۹ الی ۱۰ فیلم در تایید و تشویق فرزندآوری هستند که موفق شدم یکی از آن‌ها را ببینم که آن هم «فیل سفید» بود. همچنین نقد من که در برخی رسانه ها منتشر شد، مربوط به جشنواره فیلم کوتاه تهران نبود؛ بلکه درباره دو فیلم صحبت کردم که فکر می‌کنم با توجه به تاکیداتی که شده است، فیلمسازان باید به این موارد توجه کنند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار امروز ۲ آبان به کار خود پایان می‌دهد.

کدخبر: 939534 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟