پلمب 9 وسیله سرگرمی در شهربازی‌های استان قزوین

سیروس صارمی، مدیرکل استاندارد استان قزوین با اشاره به پلمب ۹ مورد از پلمب ۹ وسیله سرگرمی در شهربازی های استان قزوینوسایل و تجهیزات بازی و سرگرمی موجود در شهربازی‌ها و مراکز تفریحی استان در سال جاری گفت: این وسایل دارای نقص عملکرد بوده اند و تا زمان تعمیر و دریافت گواهی از شرکت‌های بازرسی و استاندارد شدن اجازه فعالیت نخواهند داشت.

به گزارش رکنا، مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: ۱۶۱ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های استان بازرسی شده و در مرحله دریافت گواهی و مجوز بهره برداری است که البته تا زمان دریافت گواهی اجازه بهره برداری به آن‌ها داده نمی‌شود.

وی افزود: ۲۳ وسیله بازی نصب و مستقر در شهربازی‌ها و مراکز تفریحی استان نیز دارای مجوز است.

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: چهار شهربازی در استان قزوین نیز از سوی کارشناسان اداره کل استاندارد بازرسی شده اند و عدم انطباق فنی ندارند و صدور پروانه بهره برداری برای وسایل و تجهیزات آن‌ها در دست اقدام قرار دارد.

وی افزود: براساس قانون بهره برداران و صاحبان وسایل بازی مستقر در شهر بازی‌ها مکلف به استانداردسازی و دریافت گواهی استاندارد برای وسایل خود هستند.

صارمی خاطرنشان کرد: استانداردسازی وسایل و تجهیزات بازی از حوادث احتمالی و بروز خسارات جانی جلوگیری می‌کند.

مدیرکل استاندارد استان قزوین یادآور شد: مسوولیت هرگونه حادثه ناشی از استفاده، راه‌اندازی و بهره‌برداری از وسایل و تجهیزات فاقد مجوز استاندارد در شهربازی‌ها متوجه بهره‌برداران و متولیان خواهد بود.

۲۷ شهربازی در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد هشت شهربازی جمع آوری شده و دیگر وجود ندارند و ۹ شهربازی نیز غیرفعال هستند.

کدخبر: 706286 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟