ششمین کسب رضایت از اولیای دم در پرونده محکوم به قصاص نفس حاصل شد

آقای محمد جعفر عبدالهی در تشریح این خبر عنوان کردند : در راستای اجرای سنت حسنه صلح و سازش و اصلاح روابط بین افراد جامعه ، پرونده های محکوم به قصاص نفس به صورت جدی در اولویت کسب رضایت از اولیای دم قرار می گیرد.

عالی ترین مقام قضایی استان در ادامه افزودند : توسعه حل اختلاف فی ما بین افراد جامعه با تلاش و کوشش های هدفمند و مستمر محقق می شود . در این پرونده فردی که از سال 1398 مرتکب قتل عمدی شده بود در نتیجه برگزاری جلسات متمرکز با اولیای دم مقتول منتهی به سازش گردیده و رضایت قطعی آنان به دست آمد .

رئیس ستاد صبر استان سمنان همچنین بیان کردند : در استان سمنان از ابتدای سال جاری تاکنون این ششمین کسب رضایت از اولیای دم است که موجبات بازپروری و اصلاح صحیح رفتار زندانی را فراهم آورده است .

رئیس کل دادگستری استان سمنان در پایان اشاره داشتند : به منظور افزایش جلب رضایت اولیای دم و کسب سازش در پرونده های قابل مصالحه ، کمیته ای متشکل از اعضای شورای حل اختلاف و افراد صاحب نفوذ در زندان ها و در معیت اجراهای احکام کیفری در استان سمنان فعالیت دارند . تا با میانجی گری و کسب سازش در اختلافات به عمل آمده ، شرایط بازگشت شرافتمندانه محکومین به جامعه و خانواده شان را حاصل نمایند .

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟