بازدید 73 مقام قضایی از زندان های سراسر استان سمنان منجر به برخورداری 840 زندانی از تأسیسات قانونی شد

به گزارش رکنا؛ رئیس کل دادگستری استان سمنان در تشریح این خبر گفت : بازدید های رسمی و غیر رسمی از زندان ها و نظارت بر احوال زندانیان در استان سمنان به یک رویه متداول تبدیل شده و در ایام هفته قوه قضائیه به صورت هماهنگ از تمامی زندان های استان توسط 73 مقام قضایی بازدید بعمل آمد .

عبدالهی ادامه داد : در این دوره بازدیدها ، زندانیان فرصت دارند چنانچه امکان ارائه مطالبی را به صورت شفاهی ندارند ، به صورت مکتوب و مستقیم به مقام قضایی مربوطه اعلام تا گره گشایی و پیگیری قانونی معمول شود .

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد : با حضور معاونین قضایی ، روسای دادگستری ها ، دادستان ها و روسای دادگاه های بخش و قضات ذیربط ، تعداد 840 زندانی مشمول برخورداری از تاسیسات قانونی شدند .

عبدالهی در ادامه گفت : شخصاً با همراهی مقامات قضایی مرکز استان سمنان متناظر با حوزه های قضایی با حضور در بندهای نگهداری زندانیان اعم از آقایان و بانوان ، گفتگوی چهره به چهره وبدون واسطه با زندانیان اتفاق افتاده است.

وی افزود :تاسیسات قانونی ارفاقی مشتمل بر مرخصی پایان حبس ، مرخصی و رأی باز ، موافقت با پیشنهاد آزادی مشروط ، تعلیق مجازات ، بهره مندی از پابند الکترونیک و تخفیف و تبدیل قرارهای تامین کیفری صادره بوده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه خاطر نشان کرد : رویکرد دستگاه قضایی استان در موضوع زندان باز اجتماعی صحیح است و علاوه براینکه در زندان ها حرفه آموزی، بازپروری با اجرای برنامه های آموزشی ، فرهنگی و مذهبی ملاک است ، ولیکن زندانیانی که مشمول این ارفاقات شدند نظارت بر رفتارشان وجود دارد و در صورت ارتکاب جرم جدید ، مجازات عبرت آموزی در انتظارشان خواهد بود .

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟