شفاف‌سازی وسایل خانه

به گزارش رکنا ، ظروف بخصوص لیوان و فنجان‌ها بعد از مدتی جرم می‌گیرند. برای سفید کردن آنها هرگز از سفیدکننده‌ها استفاده نکنید، زیرا ظروف را کهنه و قدیمی نشان می‌دهند. برای سفید کردن ظرف‌ها و لیوان و فنجان‌ها پانزده دقیقه آن را در پودر ماشین ظرفشویی یا پودر ماشین لباسشویی قرار دهید.

پرده‌های سفید

برای شستن پرده‌های سفید به هیچ‌وجه از سفیدکننده استفاده نکنید. زیرا رنگ آنها کدر می‌شود. برای سفید شدن پرده‌ها از جوش‌شیرین استفاده کنید. کمی جوش‌شیرین به پودر ماشین‌لباسشویی اضافه‌کنید تا پرده‌ای سفید داشته باشید.

اگر چند ماه است که پرده‌ها را نشسته‌اید، قبل از اینکه آنها را با پودر بشویید اول آن را در آب بشویید تا خاک آنها گرفته شود و بر اثر خاک و سیاهی پرده آنها چرک‌مْرد نشوند.

لکه روغن

برای تمیز کردن لباس‌هایی که با روغن لکه‌دار شده‌اند از نوشابه استفاده کنید و اثر معجزه‌آسای آن را ببینید.

شفاف کردن شیرآلات

اگر روی شیرآلات رسوب بسته است از سرکه سفید استفاده کنید. مثل زمانی که آنها را خریداری کرده‌اید،‌سفید می‌شوند.

لکه عرق

هنگام استفاده از بوبر یا دئودورانت باید صبر کنید تا خشک شوند و بعد از آن لباس را بپوشید. زیرا در این صورت است که لکه عرق روی لباس نمی‌نشیند. قبل از شستن لباس با لکه عرق زیر بغل را با شوینده غلیظ تمیز کنید. لکه‌ها با این روش از بین می‌روند و اگر لکه‌ای باقی ماند آن را با سرکه شسته و با آب داغ آبکشی کنید.

لکه مواد شمعی روی دیوار

اگر کودکتان روی دیوار می‌نویسد از تمیزکننده یا حلال‌های خشک‌شو استفاده کنید. کمی از آن را روی یک پارچه حوله‌ای بریزید و آن را روی دیوار یا هر سطح دیگری جز کاغذدیواری‌های قدیمی بکشید تا دیوار پاک شود.

حمام

برای شستن وان حمام از شامپو و برس زمین‌ساب استفاده کنید. البته تمیزکننده‌های تجاری هم وجود دارند. از سرکه برای از بین بردن زنگ‌زدگی استفاده کنید، ولی سرکه را روی مرمر و سنگ گرانیت نریزید.

دستشویی

برای تمیز کردن جرم دستشویی باید چند بار در هفته و فقط یک دقیقه با برس مخصوص آن را تمیز کنید. این کار باعث می‌شود تا جرم جمع نشوند. برای تمیزی کامل از یک مایع ضدعفونی هم می‌توانید استفاده کنید.

براق کردن ظروف نقره‌ای

ظروف نقره را می‌توان تا زمانی که ماشین‌ظرفشویی ظرف را خشک نکرده استفاده کرد و سپس با دست ظروف را خشک کرد. ظروف نقره را در کنار ظروف استیل قرار ندهید و برای مراقبت طولانی از ظروف نقره‌ای این ظروف را براق‌کننده بزنید.

بوی سیگار

بوی سیگار را می‌شود از روی لباس براحتی از بین برد. این کار را با شست‌وشو می‌توان انجام داد ولی برای کت و لباس‌های زمستانی از اسپری‌های خوشبوکننده استفاده کنید و یا آنها را به خشکشویی بدهید.

لکه شمع روی فرش

یخ را در ظرفی قرار داده و آن را روی لکه شمع روی فرش بمالید. شمع سفت می‌شود. در این زمان می‌توانید آن را از فرش جدا کرده و باقی‌مانده آن را با یک دستمال که به حلال خشک آغشته کرده‌اید پاک کنید.

شست‌وشوی لباس جین بدون رفتن رنگ

این لباس‌ها را در نمک یا سرکه فرو ببرید تا رنگشان نرود.

جرم‌زدایی سر دوش حمام

اگر سر دوش حمام از جرم مسدود شده درون یک کیسه فریزر پلاستیکی تا چهار سانتیمتر سرکه بریزید و دوش را در آن فرو ببرید. یک شب سردوش باید در سرکه قرار گیرد. صبح سردوش تمیز است.

ترکیب دو پاک‌کننده

هرگز دو تمیزکننده را با هم ترکیب نکنید زیرا تولید گاز سمی می‌کند.

کاشی حمام

برای پاک کردن کاشی حمام اول دوش آب گرم را باز کنید تا حمام پر از بخار شود بعد آن را به سرعت تمیز کنید.

لکه

برای از بین بردن لکه‌های ناشی از چکه کردن آب روی سنگ یا وان حمام نصف لیموترش را روی آن نقطه بمالید و فوراً پاک می‌شود.

خوشبو کردن

برای خوشبو کردن فضای داخل توالت یا حمام یک قطره از عطر دلخواه خود را روی لامپ خاموش بمالید و بعد لامپ را روشن کنید. محیط معطر می شود.

فریزر

برای از بین بردن رطوبت و زنگ زدگی و پوسیدگی قسمت بیرونی را با واکس جلا دهید.

الکتریسیته ساکن تلویزیون

برای از بین بردن الکتریسته ساکن روی صفحه تلویزیون چند قطره نرم‌کننده لباس را در آب ریخته و با دستمالی این محلول را به صفحه تلویزیون بمالید.

سینک

برای جلا دادن به سینک اول آن را تمیز کرده و بعد با یک روزنامه مچاله شده آن را مالش دهید.

لکه لوازم آرایش

برای پاک کردن لکه رژ لب از روی پارچه کتانی قبل از شستن کمی وازلین به آن بمالید.

شیشه ماشین

شیشه‌های بیرونی را با آب نیمگرم تمیز کنید و بعد آن را با روزنامه خشک کنید. اگر شیشه خودرو خیلی کثیف است، با کمی پودر لباسشویی و الکل سفید و آب گرم و به کمک یک روزنامه آن را تمیز کنید. اگر شیشه پاک نشد با یک اسفنج شیشه را پاک کنید و قسمت داخلی شیشه را با کمی سرکه سفید و 10 برابر آن آب نیم‌گرم تمیز کنید.

وسایل کرومی

روی وسایل ساخته شده از کروم نباید خط بیفتد. بهترین راه برای پاک کردن این ظروف آمونیاک است. پارچه آغشته به آمونیاک را روی این وسایل بکشید درخشش آنها باز می‌گردد.

وسایل عاجی شکل

برای اینکه وسایل عاجی به سفیدی اول برگردد از لیموترش استفاده کنید. لیموترش را از وسط دو نیم کرده و روی آن بمالید.

وسایل چرمی

برای تمیز کردن وسایل چرمی از آب نیم‌گرم و صابون استفاده کنید. آب صابون را با پارچه نرم به آرامی روی چرم بمالید. توجه داشته باشید سریع باید آن را با پارچه خیسی پاک کنید. اگر می‌خواهید چرم ترک‌ترک نشود کمی پودر بچه روی آن بپاشید و با پارچه نرمی روی آن پخش کنید.

تلفن

برای تمیز کردن تلفن حتماً از الکل استفاده کنید. برای تمیز کردن دستگاه کنترل تلویزیون یا ویدیو هم با استفاده از یک قلمو الکل روی آن بمالید و ببینید که مثل روز اول نو می‌شود.

کامپیوتر

کیبورد کامپیوتر را با پارچه کتانی آغشته به الکل پاک کنید.

سقف

از براق‌کننده کفش سفید برای خراش‌های جزیی روی سقف استفاده کنید.

پرده حمام

پرده دوش حمام را به همراه دو حوله بزرگ حمام در ماشین لباسشویی بیندازید نصف فنجان پودر پاک‌کننده و نصف فنجان جوش‌شیرین به آن اضافه کنید و با آب گرم آبکشی کنید. هنگام آبکشی یک فنجان سرکه اضافه کنید. برای جلوگیری از تغییر رنگ یا خشک شدن انتهای پرده دوش روی آن روغن بمالید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 643354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟