نحوه نگهداری گل قاشقی + فیلم
حجم ویدیو: 29.30M | مدت زمان ویدیو: 00:03:59

به گزارش رکنا، خیلی از ما با آبیاری زیاد گل قاشقی باعث پوسیدن ریشه هایش می شویم. باید بگذارید نصف یا 3/4 خاک که خشک شد بعد آبیاری کنید، اگر موقعی هم که خریداری می کنید در خاک تکثیری یا خاک سنگین کاشته شده بود حتماخاکش را تعویض کنید چون ریشه های ظریف و حساسی دارد و زود می پوسد و ساقه گیاه سیاه و قارچی می شود. نورش زیاد و غیرمستقیم همراه با رطوبت باشد تا برگ ها پهن تر و فاصله برگ ها نزدیک تر و رو به بالا بماند. اگر برگ ها افتاده است تشنه مانده یا نورش کم است یا رطوبت محیطی اش خیلی کم است،

برگ های سبزش می ریزد یعنی کمبود مواد غذایی دارد و یا دما را خیلی بالا و خیلی پایین نگه داشتید، نوع ابلقش اگر سبز می شود یا نورش خیلی کم است یا خاکش قلیایی شده که باید در نور زیاد قرار بدهید و دو ماه یکبار با هیومیک اسید آبیاری کنید.

برای تقویت ریشه ها و رشد بهتر در خاکش پیت ماس یا ورمی کمپوست بریزید و برای تقویت و جوانه زنی کود پتاسیم و کود فسفر در خاکش بریزید. آب روی برگش نریزید. با دستمال حتما پاک کنید و موقع آبیاری دور تا دور گیاه را آبیاری کنید، برای تکثیر برگ و ساقه گل قاشقی از ترکیب پرلیت شنی و ماسه استفاده کنید. محیط خاک مرطوب بماند و کاور کنید تا ریشه و جوانه بزند و رمانی که خواستید گلدانش را تعویض کنید اگر ریشه از زیر گلدان خارج شده بود حتما یک سایز گلدان را بزرگتر کنید.

کدخبر: 886741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟