انتخاب بهترین پیاز و روش نگهداری از آن

به گزارش رکنا، نحوه‌ انتخاب پیاز بسیار مهم است.

پیاز خشک و پیاز سبز در همه‌ روزهای سال در دسترس نیست. در زمان خرید پیاز آن‌هایی که تمیز و خوش‌فرم هستند و قسمت گردنشان باز نشده است را انتخاب کنید. گردن پیازها باید محکم بسته شده باشد و هیچ ساقه‌ی مرکزی چوبی ضخیمی نداشته باشد. گردن پیاز باید محکم باشد و پوست بیرونی آن ترد، خشک، روشن و براق باشد.

فسمت میانی پیاز باید حدود ۴ تا ۶ سانتیمتر باشد. اگر لکه‌های نرم،‌ مرطوب یا در حال کپک زدن دارد آن‌ها را انتخاب نکنید چون پیاز بی‌کیفیتی روبه‌روی شما هستند. پیازهایی که جوانه زده‌اند را انتخاب نکنید، جوانه نشان دهنده‌ی قدیمی بودن پیاز و نگهداری نامناسب آن است.

اگر پیاز در انبار شما جوانه زده است می‌توانید از جوانه‌های آن به جای پیازچه استفاده کنید. روی پیاز نیابد لکه‌های پودری تیره وجود داشته باشد. این لکه‌ها نشانه‌ی کپک زدن است و ممکن است پیاز از وسط در حال خراب شدن باشد. پیازها باید عطر ملایمی داشته باشند.

نحوه‌ نگهداری پیاز

پیاز خشک را می‌توانید چند ماه نگه دارید. پیازها را حداقل به مدت ۴ هفته در یک مکان خنک، خشک و با تهویه‌ مناسب قرار دهید. پیاز را در یخچال نگهداری نکنید چون زود نرم می‌شود. پیاز خیلی سریع رطوبت را جذب می‌کند، پس در کابینت زیر سینگ از آن‌ها نگهداری نکنید.

معمولات پس از تهیه‌ی غذا مقدار کمی پیاز باقی می‌ماند. این پیازها را هم می‌توانید ذخیره کنید. آن‌ها را در یک پلاستیک ریخته،‌ محکم ببندید و در یخچال نگهداری کنید. از این پیازها باید طی ۲ تا ۳ روز آینده استفاده کنید.

علاوه بر اینکه باید محل نگهداری پیاز مناسب باشد، محل نگهداری هم باید به صورت منظم بازرسی شود پیازهایی که نرم شده‌اند یا تغییر رنگ داده‌اند را دور بریزید. پیازهای جوانه زده را خرد کنید و قسمت‌های سبز آن را مانند سبزی بخورید. پیازهای بهاری را می‌توانید تا یک هفته در یخچال نگه‌دارید.

کدخبر: 910026 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟