نحوه انتخاب هندوانه

به گزارش رکنا، برای انتخاب هندوانه‌ باید به دنبال هندوانه‌ای سفت و یکدست و صاف باشید که بدون بریدگی، کبودی یا فرورفتگی باشد. هر گونه توده یا برآمدگی نامنظم به این معنی است که میوه مقدار کافی نور خورشید یا آب دریافت نکرده‌است. هندوانه را بلند کنید. میوه باید نسبت به اندازه‌اش سنگین باشد، زیرا به معنی پر آب بودن و در نتیجه رسیده ‌بودن آن است.

می‌توانید هندوانه را با هندوانه دیگری با همان اندازه مقایسه کنید. باید به دنبال هندوانه‌ای باشید که سنگین‌تر است. هندوانه باید یک لکه زرد رنگ داشته باشد. این لکه محل تماس هندوانه با زمین است که به آن لکه زمین می‌گویند. باید دقت کنید که رنگ آن باید زرد تیره بوده تا نشان از رسیدن کامل میوه باشد. اگر هندوانه لکه سفید داشت یا اصلا لکه‌ای نداشت، بدانید که خوب رشد نکرده و زود برداشت شده‌است. این لکه را می‌توانید درقسمت زیرین هندوانه ببینید.

هندوانه‌ای رسیده و کامل است که رنگ سبزی دارد و تیره به نظر می‌رسد. اگر هندوانه براق است آن را کنار بگذارید. در صورتی که هندوانه از پیش برش داده شده خریداری می‌کنید، تکه‌های قرمز روشن به همراه دانه‌های سیاه یا قهوه‌ای تیره انتخاب کنید. از قطعاتی که دارای رگه‌های سفید هستند یا دانه‌های سفید زیادی دارند اجتناب کنید.

یک هندوانه کامل و برش نخورده را می‌توان تا یک هفته در یخچال نگهداری کرد. برای جلوگیری از خرابی، میوه را با دقت جابجا و حمل کنید. همچنین، میوه را در دمای زیر 4 درجه سانتیگراد نگهداری نکنید، زیرا این کار می‌تواند باعث سرمازدگی میوه شود. می‌توانید هندوانه را طبق معمول برش دهید. به سادگی تیغه چاقو را از کناره‌های میوه پایین بکشید. این کار باعث می‌شود پوست از گوشت میوه جدا شود. هندوانه را به صورت صفحه‌های گرد برش دهید و سپس این دایره‌ها را به مکعب‌های یک اینچی برش دهید. اگر بلافاصله آن را مصرف نمی‌کنید، می‌توانید هندوانه برش خورده را در ظرف درب دار قرار دهید و حداکثر 3 تا 4 روز در یخچال قرار دهید.

کدخبر: 911936 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟