استعداد بازیکنان برای موفقیت کافی نیست/ مدیریت حرفه ای نیاز اساسی فوتبال ایران

به گزارش رکنا، فوتبال ایران از نظر استعداد و نیروی انسانی نسبت به سایر تیم  ها در قاره کهن برتری دارد اما در ابعاد تکنولوژی و رفتار حرفه‌ای، بطور قطع آن‌ها در مرتبه ای رفیع‌تر از ما قرار دارند و این یک واقعیت غیر قابل انکار است. در این راستا، می توان ژاپن، کره جنوبی، چین را در شرق و عربستان، قطر، امارات را در منطقه غرب و استرالیا را در اقیانوسیه سرآمد دانست که توانسته‌اند با عزم و اراده‌ای مصمم گوی سبقت را از دیگران بربایند.

در واقع برنامه‌های راهبردی و کلان نگری این دسته از رقبای جدی ما به‌گونه‌ای است که توانسته بلوغ و تحول آنها را رقم بزند. در نقطه مقابل اگر بخواهیم چارچوب فوتبال خودمان را معنا کنیم، باید اقرار نماییم این نوع فوتبال سیستمی است که با ناکارایی‌های مدیریتی دست و پنجه نرم می‌کند و با قواعد روز دنیا فاصله‌ای بس عمیق دارد.

ناگفته پیداست که تکنولوژی و آموزه‌های قوام یافته نتوانسته در اجزای ساختار فوتبال ما رسوخ کند و به همین سبب به شکلی دردناک از قافله رشد در دنیا بخصوص آسیا عقب مانده‌ایم.

اما از این‌ها که بگذریم نمی‌توانیم از ظرفیت بی پایان استعداد در چهارگوشه کشورمان بسادگی گذر کنیم. البته بسنده کردن به این مهم به تنهایی نمی تواند رهگشا باشد ولی به‌ هرحال تا اینجای کار توانسته برگ برنده فوتبال ما قلمداد شود.

فوتبال ما در سیر تحولات ورزش توانسته با نسل برومند خود به جام جهانی برود، بازیکنان کلیدی‌اش در عرصه لیگ‌های معتبر اروپا آقایی کنند و اسباب تحسین دیگران را فراهم کند.

"جان لامرز" مربی هلندی تیم امید، جوانان ایرانی را ستود

جان لامرز مربی تیم امید کشورمان و دستیار مهدی مهدوی کیا باوجودی که زمان زیادی در کشورمان زندگی نمی‌کند، ولی بتازگی تاکید کرده جوانان مستعد بسیاری در ایران دیده می‌شوند که آتیه درخشانی دارند.

حرف‌های این مربی اروپایی را سال‌هاست که دیگر چشم آبی ها به آن صحه می گذارند و باید آن را به غایت ارج بنهیم. طارمی، جهانبخش، آزمون و.... همانند دایی، خداداد و مهدوی کیا و... از همین سرزمین پرگهر سربرآوردند و مایه مباهات شدند. 

بی‌گمان اگر ما در کنار این ذخایر ارزشمند ، در اندیشه تغییر ذائقه بودیم و حرفه‌ای عمل می‌کردیم قطعا می‌توانستیم با عبور از سد رقبا، سربر آسمان آسیا بساییم و بر سکوهای موفقیت بایستیم.

حیف است که با این جوانان باانگیزه، حضور در المپیک را در خواب ببینیم و در رقابت‌های معظم قاره کهن، موفقیت پیاپی را به حریفان بفرما بزنیم.

کدخبر: 772025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟