نروژ و مجارستان در دیدار نهایی

به گزارش رکنا، در این دوره از رقابت‌ها ۳۲ تیم حضور یافتند و تیم لیتوانی پس از انصراف تیم پاراگوئه جایگزین شد. تیم ایران برای نخستین بار در رقابت‌های جهانی حاضر شده است. مسابقات در شهر‌های لاشکو و سلیه برگزار شد و برنامه ادامه رقابت‌ها به این شرح است:

برای رده‌های ۷ و ۸:

سوئیس - آلمان

برای رده‌های ۵ و ۶:

آنگولا - دانمارک

رده بندی:

هلند - سوئد

فینال:

نروژ - مجارستان (قهرمان دوره قبل)

- تیم دختران ایران در این دوره اولین حضور خود را تجربه کرد. این تیم در دور گروهی نخست و در گروه دو با تیم گینه به تساوی ۱۹ - ۱۹ رسید و ۲۴ - ۲۹ از تونس و ۱۵ - ۳۳ از سوئد شکست خورد و با یک امتیاز در رده سوم قرار گرفت. تیم ایران در دور دوم گروهی جام ریاست فدراسیون هندبال (برای رده‌های ۱۷ تا ۳۲) با محاسبه دوباره نتیجه برابر تیم گینه و شکست ۲۲ - ۳۷ از اسلواکی و ۳۰ - ۳۱ از هند با یک امتیاز چهارم شد. دختران ایران در دیدار برای رده‌های ۲۹ تا ۳۲ برابر تیم مکزیک به برتری ۴۶ - ۲۶ رسیدند. تیم ایران در دیدار برای رده‌های ۲۹ و ۳۰ با نتیجه ۲۰ - ۳۵ از تیم ایتالیا شکست خورد و سی ام شد.

 در دوره قبل در سال ۲۰۱۸ تیم‌های مجارستان، نروژ و کره جنوبی اول تا سوم شدند.

 در تاریخ هندبال قهرمانی دختران جوان جهان که از سال ۱۹۷۷ سابقه برگزاری دارد، تیم روسیه با احتساب نتایج شوروی سابق با ۱۱ قهرمانی و ۵ نایب قهرمانی رکورد دار است و تیم‌های دانمارک با ۲ قهرمانی، ۳ نایب قهرمانی و ۳ سومی در رده دوم و رومانی با ۲ قهرمانی و ۳ سومی در رده سوم قرار دارند.

- دوره آتی مسابقات سال ۲۰۲۴ در مقدونیه شمالی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کدخبر: 799380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟