ملی پوش نوجوان بسکتبال ایران سر از تیم ملی ترکیه درآورد/ بازیکن ایرانی را فراری دادند+سند/ در فدراسیون بسکتبال چه می‌گذرد؟

معضل فراری دادن ورزشکاران حرفه‌ای ایران مدتهاست باعث رنجش خاطر اهالی آن شده و هنوز هم هرزگاهی خبر از کوچ ملی‌پوش رشته‌ای به خارج از کشور به گوش می‌رسد. در تازه‌ترین آن‌ها با مادر یکی از ملی‌پوشان نوجوان بسکتبال ایران به گفتگو نشستیم و وی از برخورد غیر منصفانه و غیر حرفه‌ای فدراسیون بسکتبال و کادر فنی این تیم با فرزندش به شدت گله‌مند بود.

وی در خصوص پرونده فرزندش گفت : در اردیبهشت 1400 و همزمان با اردوی تیم ملی بسکتبال نوجوانان، از طرف کادر فنی تیم با فرزندم هماهنگ کردند که چون شما در تیم گالاتاسرای ترکیه بازی می‌کنی به تهران بیا و در این اردو همراه تیم باش. نامه‌ای از فدراسیون برای این باشگاه ترکیه‌ای ارسال شد و از این باشگاه خواستند چون این بازیکن ملی ماست و اردوی آمادگی برای رقابت‌های قهرمانی آسیا در پیش است به ایران آمده تا در کنار سایر اعضا باشد. من هم فرزندم را به ایران آوردم اما به خاطر کرونا برخی از اردوها لغو شد تا اول آبان ماه سال گذشته که به صورت رسمی فدراسیون مجدد از بازیکنان دعوت کرد تا برای آمادگی به تمرینات بیایند و زیر نظر باشگاه مهرام اسپانسر ملی در واقع در شهر قدس یکسره بچه‌ها تمرین کردند. فرزندم  به اردوی تیم 2022  آمد تا 20 اسفند ماه بچه‌ها در اردو بودند. البته که بماند در این مدت انتخابات فدراسیون هم انجام شد و ارتباطی به ما ندارد. درنهایت  مسابقات آسیایی به تعویق افتاد و تمامی بچه‌ها بلاتکلیف ماندند. جالب اینکه حتی برخی از کنکور دادن هم بازماندند.

bask

وی ادامه داد:  پسرم من با 2 متر و 6 سانتی متر قد یک استعداد تمام عیار بود و وقتی زیر نظر مربیان تیم یعنی حسن‌زاده بدنساز  و بهرام رمضان تمرین می‌کرد، همگی او را یک 15ساله تالنت می‌دانستند. منهای اینکه مهرام هیچ خدماتی به بچه‌ها نداد و بازی تدارکاتی هم نداشتند، مقرر شد بچه‌ها در قالب یک تیم در لیگ و به عنوان تیم مهرام 2022 بازی کنند. این اتفاق افتاد  و انصافأ عالی هم بودند. فرزند من هم خیلی خوب ظاهر شد  و در ترکیب 12 نفر اصلی هم بود. این گفته من نبود و همه بر این مورد اذعان داشتند.  پسر من یک بازیکنی بود که می‌توانست به رده‌‌های بالا بردس چون پدرش هم از بسکتبالیست‌های خوب ایران بوده‌است.

basket2

مادر این بسکتبالیست ادامه داد: به ما گفتند 7 فروردین بیایید اردو و تیم باید 18 اردیبهشت ماه اعزام بشه. در ادامه هفتم فروردین اردو شروع نشد و تیم تمرین نکرد و اعلام کردند 20 فروردین بیایید اردو که خب من و پسرم رفتیم ترکیه و روز نوزدهم فروردین آمدیم تهران که حتی فرزندم خانه هم نیامد و مستقیم رفت اردو  و فردای آن روز یعنی صبح بیستم سرمربی جدید به علاوه 8 بازیکن جدید به تیم معرفی شدند. از آنجاییکه من جز مادرهای پی گیر بودم لذا سایه به سایه با این تیم هرجا که بود رفتم و آمدم . سرمربی جدید آقای شاه‌علی صبح روز بیست و یکم فروردین در کمال ناباوری پسرم را خط زد و برای من جالب بود که 6 بازیکن دیگر را هم به این سرنوشت دچار کرد. به شاه‌علی زنگ زدم و دلیل خواستم که گفت اصلا  فرزند شما کیه و چه کسی او را به تیم دعوت کرده است؟ من به ایشان گفتم پسرم 9 ماه است داره با این تیم تمرین می‌کنه و در ترکیه بازی می‌کنه که ایشان گفتند به شما ربطی نداره و من رو هم 18بار از تیم ملی خط زدند و گوشی را قطع کردند. رفتم فدراسیون پیش داوری ریس فدراسیون و گله کردم و گفتم فرزندم  9 ماه است شبانه روز با این تیم بوده و در ترکیه مشغول به بازی است . چه جوری 8 بازیکن را در فاصله 20 روز مانده به مسابقات دعوت کرده و اصلا ایشان 4 سال است تیم نداشته و از بسکتبال ایران دور بوده است  و حتی تیم باشگاهی نداشته است، که داوری گفت تصمیم مربی برای ما قابل احترام است و مطمئنم این تیم نتیجه خواهد گرفت. من گفتم لیسانس فنی ایشان را به من هم می‌دهند وطبق بخشنامه وزارت باید سالی 25 ساعت  دوره داشته باشد که گفتند به شما ربطی ندارد و در این مسائل دخالت نکنید. او ادامه داد:  من بازی بچه شما را دیدم و اصلا در حد نبود. وقتی گفتم بچه من 2 متر و 6 سانتی متر قدش است و تنها 15 سال سن دارد، گفتند:واقعا ؟ من گفتم که شما مگر نمی‌گویید بازی او را دیده‌اید؟ بنده ناراحت از همه جا رفتم وزارت ورزش و 3 جا شکایت کردم که متاسفانه هیچ خبری نشد. به من گفتند فرزندت را بیار برای تیم 2024 که خنده‌دار بود. در نهایت نامه زدند که چون بچه شما 15 ساله است نمی‌تواند در تیم اعزامی جایی داشته باشد. سن را بهانه کردند وگفتند باید در تیم 2024 باشد. البته خب تیم بدون فرزند من و بقیه به رقابت‌های آسیایی رفت و با محسن شاه‌علی نتیجه فضاحت باری بالا آورد. جالب اینکه 3 بازیکن 15 ساله هم با این تیم بودند . در فدراسیون بسکتبال باند بازی بیداد می‌کند.

لسلسش

مادر ملی پوش سابق تیم بسکتبال نوجوانان ایران همچنین اظهار داشت: در ادامه از ترکیه دعوت‌نامه برای پسرم آمد، به جهت حضور در تیم ملی این کشور که من هم قبول کردم و خوشحالم از اینکه فرزندم رفت و از جامعه پر فساد ورزش ایران به ویژه بسکتبال دور شد و مطمئنم خیلی ار این دست استعدادها هم رفتنی می‌شوند که دلیلش فقط و فقط ضعف مدیریت و باند بازی در ورزش ایران است.

انتهای پیام/

کدخبر: 802543 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟