بازی سرنوشت ساز برای هندبال نوجوانان دختر ایران

به گزارش رکنا، نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان دختر جهان از ۸ الی ۱۹ مردادماه به میزبانی اسکوپیه مقدونیه و با حضور ۳۲ تیم در جریان است که تیم هندبال دختران ایران برای اولین بار در تاریخ این رشته و تیم‌های گروهی زنان با کسب عنوان قهرمانی قاره آسیا جواز حضور در این رویداد را کسب کرد.

هندبالیست‌های نوجوان ایران در گروه دوم با تیم‌های مقدونیه شمالی، ازبکستان و سنگال هم گروه هستند.

شاگردان محمدخانی هر دو دیدار اول خود را در این رقابت‌ها با پیروزی پشت سر گذاشتند و سه شنبه شب ۱۱ مردادماه ساعت ۲۳ به وقت ایران در آخرین مسابقه خود در مرحله مقدماتی به مصاف تیم مقدونیه شمالی خواهند رفت.

تیم هندبال دختران نوجوان ایران که یکشنبه شب با برتری برابر تیم سنگال صعود خود را به جمع ۱۶ تیم برتر جهان برای اولین بار قطعی کرد امشب برای صدرنشینی گروه دوم به مصاف تیم میزبان می‌رود.

تیم مقدونیه شمالی هر دو بازی اول خود را در این رقابتها برده است. این تیم ۳۲ بر ۱۳ سنگال را در حالی از پیش رو برداشت که سنگالی‌ها یک ساعت قبل بازی وارد اسکوپیه شده و مستقیماً به سالن مسابقات آمده بودند.

همچنین این تیم در دیدار دومش یکشنبه شب برابر ازبکستان با نتیجه ۳۹ بر ۳۰ پیروز شد. نیمه اول این دیدار ازبکی‌ها ۶ گل از مقدونیه جلو بودند اما در نهایت این تیم میزبان بود که با امتیاز حضور تماشاگران در سالن و سبک بازی اروپایی و سرعتی خود پیروز این رقابت گردید.

تیم هندبال دختران ایران هم در بازی اول خود با نتیجه ۴۷ بر ۳۱ برابر ازبکستان به برتری رسید تا عنوان پرگل‌ترین و بیشترین گل زده همچنان از آن تیم ایران در این بازی باشد. در دومین دیدار هم شاگردان محمدخانی برابر سنگال با نتیجه ۳۹ بر ۲۹ پیروز شدند.

مقدونیه شمالی پیش از این در سال ۲۰۱۴ هم به واسطه امتیاز میزبانی، جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کرده بود و در آن سال در رتبه هفدهم قرار گرفت. این دومین بار است که این تیم در این رویداد شرکت کرده است.

ایران امروز بازی سختی برابر این تیم اروپایی خواهد داشت. هندبالیست‌های ایران تمامی مسابقات خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا را برده و هر دو مسابقه در رقابت‌های جهانی را برابر یک تیم آسیایی و یک تیم آفریقایی پیروز شده‌اند. حالا باید دید در اولین تجربه مقابل یک تیم اروپایی چه نمایشی از خود نشان خواهند داد.

در پایان سومین روز مسابقات هندبال قهرمانی دختران نوجوان جهان، فاطمه مریخ بازیکن وسط و الناز یارمحمد توسکی دروازه بان ایران در صدر برترین بازیکنان جهان قرار گرفتند. ایران همچنین در صدر جدول بیشترین گل زده به حریف می‌باشد.

چنانچه تیم ایران امشب برابر تیم مقدونیه شمالی و در برابر سالنی پر از تماشاگر برنده شود افتخارات تیم خود را با صدرنشینی در دور مقدماتی تکمیل خواهد کرد و در مرحله دوم قرعه آسان‌تری خواهد داشت.

دو تیم اول گروه A و دو تیم اول گروه B در قالب گروه نخست مرحله یک هشتم نهایی با یکدیگر مسابقه می‌دهند. ایران در صورت صدرنشینی در گروه با تیم دوم گروه A مسابقه داده و در صورت دومی با تیم اول گروه A روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/

کدخبر: 810487 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟