طاهره تنها: دختران موی‌تای‌کار در مالزی تاریخ ساز شدند/ممانی ثابت کرد که یک قهرمان شش دانگ است

به گزارش رکنا، پرونده مسابقات موی تای قهرمانی جوانان جهان با کسب ۱۷ مدال توسط تیم کشورمان  بسته شد. این رقابت‌ها به مدت ۸ روز و با حضور بیش از ۳۰۰ موی تای کار از ۱۰۰ کشور به میزبانی شهر کوالالامپور برگزار شد و تیم دختران ایران برای اولین بار با یک طلا، سه نقره و ۸ برنز به عنوان بهترین تیم مسابقات شناخته شد.

طاهره تنها سرمربی تیم  موی تای بزرگسالان در بخش بانوان،‌ در پاسخ به این سؤال که شرایط فنی مسابقات چطور بود،‌ گفت: ابتدا باید این مدال‌های خوشرنگی که به دست آمده را به ملت ایران تبریک بگویم و خوشحالیم که این تیم با هدایت خوب مستانه سیف آبادی و انگیزه و تلاش تک تک نفرات توانست  دل مردم را شاد کند. از ابتدا مسابقات را دنبال کردم. سطح فنی مبارزات با حضور کشورهایی مثل تایلند، روسیه، ازبکستان، ویتنام و سایر کشورها بسیار بالا بود به هر حال هر کشوری با تمام قوا در این مسابقات حضور پیدا کرده بود تا بتواند سکوی قهرمانی را کسب کند. خدا را شکر بچه‌ها قدر لحظه‌ها را دانستند و علی رغم عدم برگزاری اردوهای آماده سازی  به دلیل کرونا و زمان محدودی که در اختیار داشتتد، توانستند عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشته و به عنوان بهترین تیم جهان نیز شناخته شوند. 

وی در پاسخ به این سؤال که تا پیش از اعزام مسابقات قهرمانی جهان تنها دو ماه این تیم فرصت داشت، اگر زمان بیشتر از این بود آیا نتایج رقم خورده در مالزی بهتر از این هم می‌توانست بشود،‌ گفت: قطعا این دو ماه زمان بسیار کوتاهی بود برای آماده کردن تیم؛ آن هم در شرایطی که به جهت شیوع دوباره کرونا امکان برگزاری اردوی آماده سازی وجود نداشت. از طرف دیگر این رشته به جهت اختلافات داخلی و بی مهری و عدم حمایت مسئولان، روزهای سختی را پشت سر می گذارد.  به هر حال بچه‌های ما با کمک کادر فنی و در راس آن خانم سیف آبادی همه تلاش خود را کردند تا در این فرصت کم به مرز آمادگی ایده آل برسند. خوشبختانه با کسب مدالهای رنگارنگ و همچنین انتخاب به عنوان بهترین تیم جهان،  مزد زحماتشان را گرفتند. این اتفاق مبارک برای اولین بار در تاریخ موی تای بانوان رقم خورد و ما آن را به فال نیک می‌گیریم و این تاریخ‌سازی را به مردم ایران تقدیم می‌کنیم. 

وی در واکنش به این سوال که با توجه به اینکه مدال طلای فاطمه ممانی نسبت به سایر مدال‌ها پر سر و صداتر بود، حالا تمام نگاه‌ها به سمت ممانی است. آیا به نظر شما در مسابقات پیش رو و در رده بزرگسالان هم  این رنگ مدال می‌تواند توسط او تکرار شود یا خیر، خاطرنشان کرد: ممانی ثابت کرد که موی تای کار هوشمند و شش دانگی است. او دو سال پیاپی قهرمان جهان شده و علاوه بر آن ورزشکاری است که توانسته دو بار نمایندگان تایلند را شکست دهد. با توانمندی که ممانی دارد، انتظار می رود نوار موفقیت هایش در رده بزرگسالان هم تداوم یابد. اما این بدان معنی نیست که او  مسیر آسانی در پیش دارد.  باید بیش از این تلاش کند و هیچ حریفی را دست کم نگیرد. 

سرمربی تیم موی تای بانوان در رده بزرگسالان در پایان صحبت‌های خود گفت: جا دارد از جواد نصیری نایب رئیس فدراسیون آسیایی موی تای و نماینده IFMA در ایران و همچنین ایمان غیاثوند مدیر تیم های ملی، ورزشکاران اعزامی، کادر فنی و داوران که همگی به نوعی در این موفقیت سهیم بودند، تشکر کنم. انتظار می‌رود مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این زحمات را نادیده نگیرند و با حمایت‌های خود از موی تای و مدیریت آن، در افتخارآفرینی های قهرمانان با غیرت این رشته شریک شوند.

انتهای پیام/

کدخبر: 817703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟