هفته پنجم لیگ برتر| تداوم مساوی‌های مس رفسنجان و ذوب آهن/ بدترین خط دفاع برای تازه واردها

به گزارش رکنا، هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر با انجام 7 بازی و به ثمر رسیدن 14 گل به پایان رسید. با اتمام بازی‌های این هفته پرسپولیس با پیروزی مقابل هوادار  همچنان در صدر باقی ماند و همچنین با متوقف شدن تیم‌های سپاهان و فولاد جنگ در بالای جدول نزدیک‌تر شد. در جنگ بین تیم‌های پایین جدول هم  تازه واردها با دریافت 8 گل بعد از هفته پنجم در زمره دارنده بدترین خطوط دفاعی خود را معرفی کردند.

شاگردان محمد ربیعی در مس رفسنجان که فصل قبل در بین تیم‌های خوب لیگ خود را نشان داده بودند، حالا با خرید دروازه‌بانی چون حامد لک اگرچه خط دفاعی خود را با دریافت تنها یک گل تثبیت کرده اما همچنان در حسرت کسب پیروزی مانده و به همراه تیم ملوان بندرانزلی و ذوب آهن اصفهان تا پایان هفته پنجم تنها تیم‌های بدون پیروزی هستند.

مسی‌ها خط حمله ضعیفی هم داشتند و تنها گل آن‌ نیز  برابر نساجی مازندران در هفته نخست به ثمر رسیده است. به هر حال تیم ربیعی اگر می‌خواهد مانند فصل قبل مدعی باشد و موی دماغ بزرگان شود باید فکری به حال خط حمله و گلزنی خود کند.

از طرفی ذوب آهن اصفهان هم که با مهدی تارتار لیگ را با تساوی ارزشمند مقابل پرسپولیس آغاز کرد حالا با تنها 5 امتیاز در کمرکش جدول رده‌بندی جا خوش کرده وامیدوار به روزهای آینده است.

اما از نکات جالب لیگ امسال تا پایان هفته پنجم نیز می‌توان به معرفی گلزن برتر با تنها 3 گل به ثمر رسیده اشاره کرد که پیمان رنجبری از نفت مسجد سلیمان است.

به هر صورت گل‌های کم به ثمر رسیده و پیروزی‌هایی با گل‌های کم، روال لیگ برتر در فصل جاری شده و ظاهرا تیم‌ها  ماندن به هر قیمتی در لیگ را به بازی زیبا و پرگل ترجیح داده و در این میان کماکان تماشاگران و هواداران تیم‌ها باید انتظار روزهای آینده را بکشند. در کل 71 گل از خط دروازه‌ها عبور کرده است که در کل معدل 2/29 را برای لیگی  رقم میزند که عنوان حرفه‌ای را یدک می‌کشد.

در بخش دفاع نیز بین تیم‌هایی که بهترین خط دفاعی را دارند می‌توان به پرسپولیس و  مس رفسنجان اشاره کرد که هرکدام در 2 جایگاه متفاوت در جدول رده‌بندی قرار دارند. شاگردان گل محمدی اگر پنالتی شب گذشته با مقابل هوادار دریافت نمی‌کردند حالا هم بهترین خط دفاعی را داشتند و هم علیرضا بیرانوند رکوردی تازه از آن خود در کلین شیت ثبت کرده بود.

ملوان هم که با اقتدار راهی لیگ برتر امسال شده و بعد از چند سال غیبت در سطح یک فوتبال ایران قصد داشت خودی نشان دهد اما به یکباره اندیشه‌های مازیار زارع رنگ باخته و این تیم تا پایان هفته پنجم بدون برد و با 8 گل خورده و تنها 2 امتیاز در انتهای جدول رده‌بندی است. ملوانی‌ها را می‌توان از هم اکنون به عنوان فانوس بدست‌های لیگ فصل جاری بدانیم. هر چند شاید برای این لقب کمی زود است و شاید  ورق برای این تیم در هفته‌های آینده تغییر کند.

هزینه‌های سرسام آور و آمدن بسیاری از بازیکنان باتجربه و مطرح لژیونر تیم ملی و همچنین خارجی‌های خوب توقع از این لیگ را بالا برده و می‌طلبد که از شرایط فنی بهتری برخوردار باشد. به طور کلی این لیگ با این شرایط درو نمای خوبی ندارد ولی شاید بعد از اردوی تیم ملی در اتریش به روزهای خوب خود بازگردد و تماشاگران حضوری و تلویزیونی را بیشتر راضی نماید.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 822732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟