حاج انزهایی: هندبال بانوان می‌تواند سهمیه جهانی را تکرار کند/ کاش مشکلات مالی به زودی حل شود و تیم اعزام شود

به گزارش رکنا، زهرا حاجی انز‌هایی، مشاور فنی تیم ملی هندبال بانوان افزود: در ۶ ماه اول سال فدراسیون تقویم پر باری داشت و در همه رده‌های سنی ۹ اعزام بین المللی در بخش بانوان و آقایان انجام شد. اما حالا برآورد مالی فدراسیون برای ۶ ماه دوم سال با بودجه هماهنگی ندارد بنابراین امکان اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا که انتخابی جهانی هم محسوب میشود وجود ندارد.

وی گفت: برخلاف سال قبل؛ امسال این مسابقات در سطح بالایی برگزار می‌شود و همه تیم‌های قدرتمند در این دوره حضور دارند. شاید بهترین فرصت باشد که تیم ملی بزرگسالان ما بتواند از سهمیه خود دفاع کند. گروه بندی این مسابقات مشخص شده است و ایران در گروه A باید به مصاف تیم‌هایی از کره؛ ازبکستان؛ هند و استرالیا برود. در گروه B هم ژاپن؛ قزاقستان؛ هنگ کنگ؛ چین و تایلند رقابت می‌کنند.

حاجی انز‌هایی افزود: قرعه کشی انجام گرفته به نفع ایران است. ما شرایط صعود از گروه A را داریم و می‌توانیم در مصاف با حریفان موفق ظاهر شویم. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که برای موفقیت به تدارکات خوب هم نیاز داریم تا بتوانیم در مقابل تیم‌های قدرتمند حرفی برای گفتن داشته باشیم. برای حضور در مسابقات همبستگی کشور‌های اسلامی که در قونیه برگزار شد به یک باره ۲ هفته مانده به اعزام مجوز حضور صادر و اردوی تیم ملی تشکیل شد.

وی گفت: درست زمانی که بچه‌ها در ریکاوری بودند اردو تشکیل شد و این طبیعی بود که در ۲ اردو نتوان کار خاصی انجام داد؛ اما حالا شرایط فرق دارد و اگر شرایط مالی فدراسیون اجازه دهد می‌توان عملکرد متفاوتی برای حضور در مسابقات آسیایی داشت؛ درخواستم از وزارت ورزش و جوانان این است که با کمک به فدراسیون امکان اعزام تیم ملی هندبال به این مسابقات مهم را فراهم کند.

حاجی انز‌هایی افزود: بطور حتم تحمل شرایط سخت تمرین بدون انگیزه حضور در مسابقات امکان پذیر نیست؛ هم اکنون بانوان ملی پوش هندبال در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارند و می‌توانند انتظارات را در عرصه بین المللی فراهم کنند. اگر مشکل مالی فدراسیون حل شود و اردو‌ها از سرگرفته شوند تیم در شرایط متوسط رو به بالا می‌تواند تمریناتش را دوباره از سر بگیرد. قرار بود از فردا اردوی تیم ملی هندبال برای اعزام و حضور در این مسابقات برگزار شود و گروه اول به اردو دعوت شوند، اما با توجه به شرایط پیش آمده این اردو لغو شد. اگر به این مسابقات اعزام شویم می‌توانیم دوباره از سهمیه جهانی کسب شده دفاع کنیم.

مسابقات قهرمانی آسیا ۲۸ آبان تا ۱۳ آذر به میزبانی کره برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کدخبر: 824025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟