وزنه‌بردار چینی در گفت‌وگوی اختصاصی با رکنا: خوشحالم که رستمی مدال گرفت / دوستان ایرانی زیادی دارم

به گزارش رکنا،  تیان تائو وزنه‌بردار مطرح چین و دارنده مدال طلای جهانی که در رقابت دسته 89 کیلوگرم مسابقات جهانی کلمبیا به روی تخته نرفت در گفت‌وگو با رکنا در خصوص حضور نیافتن خود در مسابقات، نتیجه کیانوش رستمی و حضور در المپیک پاریس به صحبت پرداخت.

*به عنوان سوال نخست چرا در مسابقات وزنه نزدید؟

این یک استراتژی بود تا منتظر بمانیم زمانی که ورزشکاران در بهترین فرم خود هستند، بیشترین رکورد مجموع را ثبت کنند چون بهترین عملکرد آنها در راهیابی به بازی‌های المپیک پاریس به حساب می‌آید. به دلیل اینکه ارتفاع بیش از حد بود، پس از مشورت با مربیانم تصمیم گرفتیم تا در مسابقات وزنه نزنم.

*برنامه شما برای ادامه چیست؟

امیدوارم سال آینده برای من هیجان‌انگیز باشد و بتوانم با ثبت رکوردهای خوب و قابل قبول بار دیگر المپیک بروم البته کار سختی است چون تعداد سهمیه‌ها کم است اما باید تلاش کنم تا بتوانم جزو نفراتی باشم که از چین به المپیک می‌روم. مثل شما فکر می‌کنم در مسابقات بعدی بهتر کار خواهم کرد.

*نتایج وزنه‌برداران چینی از نظر شما تا الان در کلمبیا قابل قبول بوده است؟

ورزشکاران چینی، مانند ورزشکاران در سراسر جهان، برجسته و عالی هستند و تا الان هم نتایجی که از طرف ورزشکاران کشور ما به دست آمده نشان از این دارد که ما کار خودمان را به خوبی انجام می‌دهیم.

*چه صحبتی با مردم ایران داری؟

من دوستان ایرانی زیادی در وزنه‌برداری از جمله سهراب مرادی و همچنین کیانوش رستمی دارم. برای کشور شما در ادامه مسیر و مسابقات آرزوی موفقیت دارم. مردم ایران بسیار مهربان و ورزش دوست هستند و از اینجا برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.

*نتیجه کیانوش رستمی را چگونه دیدی؟

خیلی خوشحالم که دوست من کیانوش به مدال رسید چون در یکضرب عملکردش خوب بود و با شایستگی به مدال نقره رسید. در دوضرب هم اگر کمی شانس پیدا می‌کرد حتی می‌توانست به مدال مجموع هم برسد اما نشد.

گفت‌وگو: یدالله محمدی

انتهای پیام/

کدخبر: 852816 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟