دوست صمیمی مسی تحت پیگرد قرار گرفت/ اتهام؛ تحریک خشونت علیه داور!

به گزارش رکنا، سرخیو آگوئرو ، مهاجم سابق منچسترسیتی به دلیل واکنش تند به پنالتی در دربی ماه گذشته شهر آویاندا آرژانتین بین ایندیپندنته با ریسینگ کلاب بازجویی شد. اتهام او تحریک خشونت علیه داور عنوان شده است. پس از این دربی انتقادات زیادی به داور شده بود و تندترینشان را آگوئرو بر زبان آورد.

او با الفاظی رکیک داور را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «چطور ممکن است چنین آدمی نام خود را داور بگذارد. فالکون نامی است که شما را یاد فاجعه می اندازد. این اتفاقات مشکوک از بیرون زمین شروع و به داخل زمین ختم می شود.» سرخیو آگوئرو پس از این بازی، تعدادی پست در شبکه های اجتماعی درباره عملکرد داور منتشر کرد.

در پاسخ به اظهارات آگوئرو، ادواردو آپاریسیو، مدیر آژانس پیشگیری از خشونت در ورزش، پرونده ای را علیه او باز کرد. آپاریسیو برای دادستانی نوشت: «نظرات مطرح شده توسط سرخیو آگوئرو، بازیکن پیشین فوتبال علیه فالکون پرز تهاجمی و تحقیرآمیز بوده و به وضوح با مقررات جاری در مورد ایمنی ورزش مغایرت دارد و می تواند به عنوان تحریک کننده خشونت تعبیر شود.»

گفتنی است در نیمه اول این بازی که حدود سه هفته پیش برگزار شد، یک ضربه پنالتی بحث برانگیز برای ریسینگ اعلام شد. این تصمیم داور با عصبانیت آگوئرو همراه بود که فوتبال خود را در ایندیپندنته آغاز کرده است.

این بازیکن 34 ساله اکنون توسط آژانس پیشگیری از خشونت در ورزش تحت بازجویی قرار دارد. رئیس این آژانس در مورد اتفاق یاد شده گفت: «یک بازی بحث برانگیز بود که یک پنالتی برای میهمان اعلام شد و اظهارات آگوئرو بازتاب زیادی در سطح بین المللی داشت.»

فالکون و خانواده اش بعد از این اتفاق حتی تهدید به مرگ نیز شدند. البته این برای اولین بار نیست که آگوئرو به خاطر اظهاراتش در شبکه های اجتماعی جنجال به پا می کند. مهاجم آرژانتینی که در سال 2021 به دلیل عارضه قلبی از فوتبال خداحافظی کرد، پیش از این نیز جنجال های اینچنینی داشته است.

آگوئرو جزو دوستان صمیمی لیونل مسی محسوب می شود و فوق ستاره آرژانتینی پس از خداحافظی سرخیو از فوتبال، پیامی احساسی برای او منتشر کرد.

کدخبر: 890326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟