جواد فروغی از رنکینگ فدراسیون جهانی حذف شد/ هانیه رستمیان جزو 10 تیرانداز برتر دنیا

به گزارش رکنا، مسابقات تیراندازی جام جهانی باکو امروز با پیگیری ماده تفنگ سه وضعیت به پایان رسید و فدراسیون جهانی جدیدترین رنکینگ تیراندازان را اعلام کرد.

طبق جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی تیراندازی (14 می) تنها هانیه رستمیان در ماده تپانچه ۲۵ متر در بین ۱۰ نفر برتر رنکینگ جهانی قرار دارد. بهترین رتبه تپانچه بادی مردان ایران هم متعلق به سجاد پورحسینی است که در رده هجدهم قرار دارد.

هانیه رستمیان در تپانچه 25 متر بانوان موفق شد با کسب مدال نقره در جام جهانی باکو به رتبه 8 خود بازگردد اما در تپانچه 10 متر با 9 پله سقوط در رده شصت و یکم قرار گرفت. در این میان امیر محمد نکونام هم با 99 پله سقوط به رده صد و بیست و دوم تنزل یافت تا بیشترین افت رنکینگی را به خوداختصاص دهد.

از سویی نام تعدادی از ملی‌پوشان همچون الهه احمدی، نجمه خدمتی، جواد فروغی (قهرمان المپیک توکیو) و فاطمه کرم‌زاده و گلنوش سبقت‌اللهی به دلیل افت جایگاه در رقابت‌ها از لیست جدید رتبه‌بندی منتشر شده فدراسیون جهانی خارج شده است.

گفتنی است تیراندازان ایرانی در دو جام جهانی هند و مصر شرکت نکرده بودند. در جام جهانی باکو نیز تنها دو مدال طلا توسط سجاد پورحسینی در تپانچه بادی و هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر به‌دست آمد و سایر تیراندازان به فینال ماده‌های دیگر نرسیدند.

کدخبر: 892798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟