پست قابل تامل مدافع ملی پوش پرسپولیس/ امان از پول‌هایی که جاهای اشتباهی رفت و برنگشت +عکس

به گزارش رکنا، این روزها باشگاه‌های لیگ برتری درگیر نقل و انتقالات هستند و در این میان هزینه زیاد برخی از تیم‌ها حواشی را به همراه داشته که یکی از این تیم‌ها پرسپولیس است.

مرتضی پورعلی‌گنجی بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص مبالغ بالایی که این باشگاه برای جذب بازیکنان هزینه می‌کند، پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت:

"در روزهایی که بسیاری، طوری رفتار و صحبت می‌کنند که انگار تمام مشکلات اقتصادی کشور گردن فوتبالیست‌ها است، ما درخواست ماورایی، عجیب و غریبی نداریم. حتی این یک درخواست شخصی نیست که عده‌ای بگویند شما به فکر خودتان هستید. پرسپولیس نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است و تقویت تیم، درخواست بی‌جا و ناحقی نیست که برخی چنان از ۴-۵ میلیارد تومان ِ بالا و پایین این فوتبال صحبت می‌کنند که انگار فراموش کرده‌اند در بخش‌های دیگر چه پول‌هایی رفت و دیگر برنگشت.

بگذریم.... وقتی به یک عکس نگاه کردم. با یک حساب سرانگشتی متوجه شدم نه تنها امثال ریاض محرز و فیرمینو را می توانستیم به فوتبال ایران بیاوریم بلکه اگر پول‌هایی که جاهای اشتباهی رفت و برنگشت، صرف زیرساخت ورزش کشور می‌شد الان ما با حسرت، عکس بازیکنان شاغل در فوتبال عربستان را نمیخوردیم. از دغدغه‌ای میگویم که صرفاً بحث فوتبال مردان نیست بلکه تمام ورزشکاران ایرانی اعم از زن و مرد منظور من است که باید بهترین‌ها را داشته باشند. نه فقط ورزشکاران، که تمام مردم ایران در تمام حوزه‌ها و اصناف لایق برترین‌ها هستند. نقد من کلی است که چرا اصولاً ورزشکاران ما با کمترین امکانات سخت‌افزاری و آمادگی حداقلی راهی مسابقات می‌شوند. بازیکنان و مربیان ایرانی بهترین هستند اما وقتی رقیب در حال جذب بهترین بازیکنان است ما نمی‌توانیم خودمان را با شعار گول بزنیم. آن‌ها بودجه ۱۹ میلیارد دلاری را وارد فوتبال کردند تا با خرید بازیکنان بزرگ، حتی صنعت گردشگری را هم تقویت کنند تا برای جوانان کشورشون اشتغال‌زایی کنند. همچنین در کنار همه‌ی این‌ها مذهب و فرهنگشون رو هم به تمام دنیا معرفی می‌کنن. پس هدف آنها فقط فوتبال نیست. لطفاً کلان‌تر نگاه کنیم. برای تقویت تیم‌های ایرانی باید هزینه کرد، نه فقط خرید بازیکن خارجی بلکه بهبود کیفیت زیرساخت‌هایی که باعث شود مربیان و بازیکنان بزرگ به این کشور بیایند."

پورعلی گنجی

کدخبر: 914214 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟