باورنکردنی و عجیب/ آبروریزی خواهرزاده معاون وزیر در دوی زنان جهان + عکس و فیلم

به گزارش رکنا به نقل از تابناک ورزشی، معاون وزیر ورزش و جوانان کشور سومالی خواهرزاده خودش را به جای ورزشکار ملی پوشی که با چندسال سابقه برای مسابقات جهانی آماده شده بود، به عنوان نماینده سومالی به مسابقات جهانی دوومیدانی در چین، اعزام کرد.

حاصل این فامیل بازی نیز ثبت رکورد معکوس تاریخی در ورزش دوومیدانی زنان جهان شد. این دختر که با حجاب هم در خط استارت قرار گرفت "ضعیف‌ترین رکورد دوی ۱۰۰ متر زنان تمام تاریخ" را به ثبت رساند تا رسوایی بین‌المللی رقم بزند.

در ویدیویی که از این مسابقه در سطح جهانی پخش شده است کاملا مشخص است دختر مذکور به اسم نسرا ابوبکرعلی، حتی ایستادن در خط شروع مسابقه را هم بلد نیست و حین مسابقه چنان عقب می‌افتد که از کادر دوربین بیرون می‌رود و چندین ثانیه بعداز پایان یک مسابقه ۱۰ ثانیه ای به زحمت خود را به خط پایان می‌رساند‌.

دوومیدانی

کشورهای شرق آفریقا شامل کنیا، اتیوپی و سومالی برای سال‌های طولانی جمعی از بهترین دونده‌های کلاس جهانی را در تمام مسابقات بین‌المللی در اختیار داشته‌اند اما سطح فساد درون دولت‌ها چنین فاجعه‌ای رقم می‌زند.

فیلم این رویداد را رسانه‌های جهان منتشر کرده‌اند و بازتاب وسیع منفی در دنیا بر جای گذاشته است. حتی فدراسیون جهانی دوومیدانی نیز بابت صدور مجوز برای حضور این ورزشکار ناشی و آماتور در کنار حرفه‌ای ها تحت فشار و انتقاد قرار گرفته است.

فیلم پخش شده از مسابقه را تماشا کنید.

کدخبر: 915774 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟